2027. Bucuresti. Am 52 de ani si va povestesc pentru a nu stiu cata oara despre un plan de dezvoltare a circulatiei in Capitala. Din pacate, realitatea din teren este cu totul alta decat cea din hartii. Nu s-a schimbat nimic in ultimii 20 de ani. Bucurestiul a ramas acelasi oras sufocat, cu bulevarde blocate si reabilitari de mantuiala. Poate masina zburatoare, proiect la care inca se lucreaza, sa ne salveze.

"TELEPORTARE". N-am facut decat un exercitiu de imaginatie, luand in calcul anul 2027 cand se presupune ca maretul master Plan General pentru Transportul Urban va fi finalizat. Ieri proiectul a fost prezentat de primarul general, Adriean Videanu, si supus dezbaterii publice, urmand a fi aprobat de Consiliul General. La capitolul teorie, autoritatile locale stau de fiecare data foarte bine, practica insa le omoara. Demonstratia de ieri de la Primaria Capitalei n-a facut decat sa arate acest lucru. Master Planul, elaborat ca de fiecare data de specialisti apreciati in toata lumea, este realizat la un nivel strategic, Bucurestiul fiind impartit in 80 de zone, 32 dintre acestea fiind pe aria judetului Ilfov. Proiectul prevede doua scenarii de dezvoltare, pentru doua perioade: 2007-2013 si 2013-2027. "Daca nu se face nimic, circulatia in Capitala va fi blocata in 2013. Implementarea tuturor proiectelor va costa sapte miliarde de euro", a spus Videanu. Recomandarile acestui master plan vor deveni litera de lege, insa viitorul primar general, daca nu va fi de acord cu proiectul, va putea evident sa-l modifice. Si asa o luam de la capat, pana-n 2027.

In rest, aceleasi proiecte amintite: pasaje cum ar fi cele de la Muncii, Iancului cu Mihai Bravu, Piata Victoriei, Basarab, Piata Sudului, noi linii de metrou: 1 Mai - Aeroportul Otopeni sau Piata Victoriei - Otopeni.