In urma discutiilor purtate miercuri cu reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, abilitata sa sanctioneze practicile comerciale incorecte, Romalimenta a devenit ceva mai concilianta, rugand presa sa inteleaga "disfunctionalitatea" datorata directorului executiv Mihai Visan care semnala interpretarea gresita de catre Autoritate a recomandarilor europene.
"Romalimenta nu are obiectii sau observatii fata de continutul Legii 363, iar diferentele de interpretare a catorva puncte vor fi rezolvate prin colaborarea celor doua parti, pe baza experientei si practicii europene", nota ieri acelasi semnatar.
Cu numai o zi inainte, Federatia Patronala din Industria Alimentara Romalimenta isi exprimase ingrijorarea cu privire la "interpretarea data de ANPC art. 20 din anexa 1 a Legii 363/2007" in privinta interzicerii promotiilor de tipul "3+1 gratis", sustinand ca potrivit Directivei europene sunt interzise numai promotiile la care produsele sunt oferite gratuit consumatorilor, iar acestia sunt informati ulterior ca primirea lor este conditionata de cumpararea altor produse sau de suportarea unor costuri suplimentare.
"Romania este singurul stat din UE unde aceste promotii sunt interzise printr-o interpretare care nu ia in considerare spiritul Directivei 29/2005", nota Romalimenta anuntand ca se va adresa Comisiei Europene pentru a primi o interpretare corecta.
De partea cealalta, amintind ca nu doreste decat asigurarea unui grad ridicat de protectie a consumatorului, Autoritatea a anuntat ieri, ca nu s-a luat inca o decizie in acest sens, "fiind necesara o perioada de timp pentru a analiza aceste tehnici de promovare a produselor, urmand a ne pronunta pe fiecare caz in parte".
Totodata, ANPC a precizat ca, in cadrul intalnirilor care au avut loc pe parcursul lunii trecute, a prezentat si explicat prevederile acestei legi operatorilor economici, demarand punerea in aplicare a acestora, "inclusiv prin semnarea unui protocol cu Consiliul National al Audiovizualului, prin care s-a stabilit modul de colaborare in cazurile de publicitate mascata sau inselatoare din mass-media".