Automobil Clubul Roman acuza proiectul de Ordonanta de Urgenta propus de autoritatile romane, cu privire la taxa de poluare auto, de incoerenta, neclaritate a ideilor precizate in proiect si afirma ca este inacceptabila promovarea unui proiect de act normativ care sa foloseasca acest interes comun al societatii in scopuri propagandistice meschine, declara ACR intr-un comunicat. Comisia Juridica a Automobil Clubului Roman (CJACR) se afla inca in asteptarea unui proiect de lege coerent, nediscriminatoriu si in interesul cetatenilor referitor la legislatia din domeniul taxelor percepute pentru autoturisme. CJACR condamna modul demagogic in care guvernantii se prevaleaza de un presupus acord al Comisiei Europene referitor la forma actualului proiect de act normativ din domeniu. In realitate, ACR se afla in posesia unor documente care contrazic sustinerile guvernantilor, documente care se regasesc pe site-ul ACR. In spiritul rolului activ asumat in cadrul Societatii Civile, ACR supune atentiei publice urmatoarele inadvertente de natura juridica pe care textul actualului proiect de act normativ le contine. Inca din preambulul acestui proiect legislativ transpare intentia initiatorului sau de a-i induce in eroare pe "beneficiarii" acestui act normativ. Astfel, se motiveaza adoptarea masurilor proiectului de ordonanta prin evitarea oricaror consecinte juridice negative ale situatiei actuale. Acest proiect de Ordonanta nu ofera solutii pentru cei deja pagubiti, insa obliga la cresterea numarului acestora prin intrarea sa in vigoare abia peste 6 luni. Aceasta prima inducere in eroare se coroboreaza cu aceea care reiese din faptul ca intentiile reale ale guvernantilor nu vizeaza interesul public si nu solutioneaza situatiile de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, din moment ce doar numele actului normativ este "de urgenta". Este criticabila atat lipsa de coerenta, cat si lipsa de logica gramaticala a sintagmelor folosite in textul actului normativ. Desi are menirea de a elucida, explicatia data sintagmei de "autoturism nou" este aproape imposibil de inteles. Dublele negatii si caracterul redundant al termenilor folositi nu fac altceva decat sa creeze confuzie asupra modului de interpretare a legii. ACR acuza proiectul ca are intentia de a intinde o capcana contribuabilului, facand referire la art. 4 al ordonantei denumite demagogic de urgenta, ca printr-o interpretare elementara a acestuia se obliga in mod implacabil achitarea taxei de poluare, chiar si atunci cand automobilul sufera modificari ale culorii, numarului de locuri, serie motor, serie sasiu etc, in momentul inregistrarii modificarilor aduse autovehiculului in evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative. Grupului de interese care banuim ca beneficiaza in mod real si direct de aceasta intoxicare si incoerenta legislativa i se adauga si Registrul Auto Roman, care, asa cum rezulta din art.10, alin.1, coroborat cu alin. 5 si 6 ale aceluiasi articol, devine singura persoana juridica indreptatita sa efectueze expertize in urma carora sa reiasa dovada ca un autovehicul s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata de grila fixa prevazuta in anexa 3 a proiectului de ordonanta. La toate acestea, ACR mai acuza si existenta altor interese ascunse ale initiatorului acestui proiect. In concluzie, ACR si-a reiterat opinia conform careia acest proiect de pseudo-ordonanta de urgenta nu ofera solutii viabile actualelor probleme ale legislatiei din domeniul taxelor auto.