Valoarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani, a tronsonului de autostrada Comarnic ­ Brasov, in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel ca

Valoarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani, a tronsonului de autostrada Comarnic ­ Brasov, in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel ca pretul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro. "Consultantul Atkins Limited, in baza contractului de consultanta nr. 93/24694/06.12.2007, in valoare de 39.950 de euro, a asistat CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ­ n.r.) pentru obtinerea celei mai bune estimari a costului probabil pentru concesiune. In urma studiului efectuat de Atkins Limited, valoarea contractului, pe o perioada estimata de concesiune de 25 de ani, plus patru ani constructie, a fost evaluata la suma de aproximativ 2,8 miliarde de euro, fara TVA sau alte taxe”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Suma este compusa din costuri de constructie si asociate intretinerii si operarii pe perioada celor 25 de ani, valoarea finala a contractului urmand sa fie stabilita o data cu finalizarea licitatiei si semnarea contractului. Raportand valoarea de 3,33 miliarde de euro la lungimea totala a tronsonului, rezulta un nivel de circa 57,4 milioane de euro/kilometru. Deschiderea documentelor de precalificare in cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, azi, 30 ianuarie, la sediul CNADNR. Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic ­ Predeal (36,2 kilometri) si Predeal ­ Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.

INVESTITORI. Cei 12 candidati, asocieri de firme sau consortii, care au depus documentatia sunt Consortiul Mochlos SA - Danya Cebus Ltd; Astrada Concessions - Strabag; CAP Consortium Autostrada Prahova (Colas SA, Bouygues Travaux publics SA, DTP - Terrassement SA, Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT); Consortiul Vinci Concessions - Aktor Concessions - Vinci Construction Grands Projets - Aktor; Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Diversia Concvesiones y Servicios, Ploder SA, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SRL; Consortiul Stradacia (Brisa - Auto - Stradas de Portugal SA, Mota - Engil SGPS SA, Grupo Soares da Costa SGPS SA, MSF - SGPS SA, Monteadriano, Engenharia e Construcoes SA, Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA, Rosas Constructores SA Construcoes Gabriel As Couto SA); J&P Avax - Athena - Macquarie Brasov Consortium; Eiffage - Vegyepszer Konzorcium; Comarnic - Brasov Motorway Consortium (FCC Construccion SA - Alpine - Astaldi); Impregilo - Itinera S.p. A. Joint Venture; Consortiul Autostrada A3 Comarnic - Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr si Ashtrom Group Ltd. - Shapir Structures 1991 Ltd.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.