Valoarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani, a tronsonului de autostrada Comarnic Brasov, in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel ca pretul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro. "Consultantul Atkins Limited, in baza contractului de consultanta nr. 93/24694/06.12.2007, in valoare de 39.950 de euro, a asistat CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania n.r.) pentru obtinerea celei mai bune estimari a costului probabil pentru concesiune. In urma studiului efectuat de Atkins Limited, valoarea contractului, pe o perioada estimata de concesiune de 25 de ani, plus patru ani constructie, a fost evaluata la suma de aproximativ 2,8 miliarde de euro, fara TVA sau alte taxe”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Suma este compusa din costuri de constructie si asociate intretinerii si operarii pe perioada celor 25 de ani, valoarea finala a contractului urmand sa fie stabilita o data cu finalizarea licitatiei si semnarea contractului. Raportand valoarea de 3,33 miliarde de euro la lungimea totala a tronsonului, rezulta un nivel de circa 57,4 milioane de euro/kilometru. Deschiderea documentelor de precalificare in cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, azi, 30 ianuarie, la sediul CNADNR. Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic Predeal (36,2 kilometri) si Predeal Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.
INVESTITORI. Cei 12 candidati, asocieri de firme sau consortii, care au depus documentatia sunt Consortiul Mochlos SA - Danya Cebus Ltd; Astrada Concessions - Strabag; CAP Consortium Autostrada Prahova (Colas SA, Bouygues Travaux publics SA, DTP - Terrassement SA, Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT); Consortiul Vinci Concessions - Aktor Concessions - Vinci Construction Grands Projets - Aktor; Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Diversia Concvesiones y Servicios, Ploder SA, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SRL; Consortiul Stradacia (Brisa - Auto - Stradas de Portugal SA, Mota - Engil SGPS SA, Grupo Soares da Costa SGPS SA, MSF - SGPS SA, Monteadriano, Engenharia e Construcoes SA, Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA, Rosas Constructores SA Construcoes Gabriel As Couto SA); J&P Avax - Athena - Macquarie Brasov Consortium; Eiffage - Vegyepszer Konzorcium; Comarnic - Brasov Motorway Consortium (FCC Construccion SA - Alpine - Astaldi); Impregilo - Itinera S.p. A. Joint Venture; Consortiul Autostrada A3 Comarnic - Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr si Ashtrom Group Ltd. - Shapir Structures 1991 Ltd.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Ce relație au, de fapt, Andreea Esca și Andreea Berecleanu? Mulți cred că...
Sursa: kudika.ro
-
Eurowind Energy ia credit de la BCR și Erste Group pentru un parc eolian
Sursa: futurebanking.ro
-
Ciolacu, reacție la „furtuna” din coaliție: Dansul în doi s-a terminat
Sursa: wall-street.ro