Producatorul de apa minerala si bauturi racoritoare Perla Harghitei estimeaza pentru acest an un avans de 14% al cifrei de afaceri, la 19 milioane de euro, a declarat agentiei Mediafax directorul de marketing al firmei, Istvan Puskas. Perla Harghitei a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 16,7 milioane de euro, in crestere cu 40% fata de 2006.
Firma a investit anul trecut peste 5 milioane de euro in doua capacitati de imbuteliere a apei minerale, spatii de depozitare, precum si in parcul auto. Liniile de imbuteliere, care vor fi puse in functiune in primavara acestui an, vor dubla capacitatea totala de imbuteliere a firmei la 470 de milioane de litri pe an.
Pentru acest an, Perla Harghitei isi propune sa obtina o crestere a volumului vanzarilor de apa minerala si bauturi racoritoare de 28%, la 136 milioane de litri. Anul trecut, vanzarile firmei au fost de 106,5 milioane de litri. Totodata, firma intentioneaza sa lanseze produse pe noi segmente de piata, cum ar fi apa minerala necarbogazoasa, apa minerala terapeutica sau bauturile racoritoare necarbonatate."In 2008 dorim sa intram pe doua noi segmente din piata apei minerale, lansand doua noi produse, apa minerala naturala plata si apa minerala medicinala. Totodata, intentionam sa intram si pe piata bauturilor racoritoare necarbonatate", a precizat Puskas.
Din totalul productiei realizate de Perla Harghitei, circa 98,5% este livrata pe piata interna. Cea mai mare parte a vanzarilor este obtinuta in cadrul comertului traditional, cu 80% din livrari, urmata de retailul modern - 15% si HoReCa - 1%. Principalul actionar la Perla Harghitei, care a fost privatizata prin metoda MEBO in 1995, este Arpad Kurko.
Piata apelor minerale s-a ridicat in 2007 la circa 1,2 miliarde de litri, in crestere cu 20% fata de 2006, potrivit estimarilor Perla Harghitei. "Estimam ca trendul crescator al pietei, atat la apa minerala, cat si la bauturi racoritoare se va mentine, crescand in special segmentul bauturilor necarbonatate", a spus Puskas.