OMEGA 3. Alimentele bogate in acizi grasi esentiali omega3, cunoscuti pentru beneficiile lor asupra sanatatii inimii, au o noua utilizare. Conform unor cercetari recente, alimentele continand acizi grasi omega 3 ajuta la dezvoltarea si la buna functionare a creierului. Acizii omega 3 intra in compozitia membranei care inveleste celulele nervoase, favorizand crearea sinapselor (conexiunile dintre neuroni). Cele mai bune surse de acizi grasi omega 3 sunt: pestele oceanic (ton, somon, cod, macrou), uleiurile de masline, de soia sau de porumb, legumele verzi si cerealele.

OBEZITATE. Un extract din fructe de padure s-a dovedit eficient in lupta contra obezitatii. Efectul se datoreaza antocianidinelor, substante naturale cu proprietati antioxidante, pe care le contin fructele de padure, arata un studiu coordonat de cercetatori de la Centrul pentru Nutritia Copilului si de la Universitatea din Arkansas. Deocamdata, ei au efectuat studiul in laborator, urmand ca suplimentele cu extract din fructe de padure sa fie testate la om. Cercetatorii nu pot preciza inca daca fructele de padure consumate ca atare au aceeasi actiune privind topirea grasimilor.

MICUL DEJUN. Cum ne putem mentine in forma dupa40 de ani? Respectand micul dejun in fiecare zi. Cel putin asa sustine un nou studiu aparut in American Journal of Epidemiology. Dupa ce au observat modul de viata a 6.800 de persoane, nutritionistii de la Institutul de Stiinte Metabolice (Universitatea Cambridge) au ajuns la concluzia ca "dimineata este necesar sa consumam 50% din cantitatea zilnica de calorii pentru a ne asigura resurse energetice corespunzatoare". (Steluta Indrei)