SOLUTIE - Mai dinamici cu germeni de grau si miere
Graul incoltit este un aliment complex, ideal pentru persoanele suprasolicitate, care au nevoie de revitalizare. In acelasi timp este recomandat si copiilor, pentru protejarea de raceli si gripa.

S-a demonstrat ca prin germinare, cantitate de vitamine si enzime din bobul de grau creste de cateva ori. Acesta este motivul pentru care germenii de grau (graul incoltit) au proprietati similare fructelor si legumelor proaspete, remarcandu-se prin bogatia de vitamine din grupul B, vitamina E, calciu, magneziu, fosfor. In boabele uscate de grau, enzimele se gasesc intr-o stare latenta. Atunci cand samanta incolteste, se activeaza vitaminele si mineralele. Astfel, semintele incoltite sunt digerate mai usor datorita enzimelor, iar vitaminele si mineralele sunt absorbite mai bine.

DESERT. Germeni de grau amestecati cu miere - iata un desert potrivit la orice varsta. In acelasi timp, nutritionistii vorbesc despre germenii de grau ca despre un supliment alimentar, recomandat pentru prevenirea imbatranirii precoce, a anemiei, lipsei de calciu si magneziu, pentru combaterea migrenelor si insomniei. In cazul copiilor, graul incoltit este un bun adjuvant in tratarea intarzierilor de crestere si in intarirea sistemului imunitar. Una-doua linguri de grau incoltit zilnic sunt de mare ajutor persoanelor suprasolicitate si stresate, fiind o solutie de vitaminizare si recapatare a energiei. Datorita valorii calorice scazute, germenii pot fi folositi cu incredere in curele de slabire. Nu e nevoie sa sariti peste masa de seara daca vreti sa slabiti, e suficient sa mancati 100g grau incoltit si aveti o cina de doar 40 de calorii. De asemenea, graul incoltit contine 10% apa, proteine, lipide. Doua linguri de grau incoltit ne asigura doza zilnica de fibre alimentare, care ajuta digestia si combat constipatia.

Citeste si:

MOD DE OBTINERE. Semintele de grau se spala bine, apoi se pun la incoltit intr-un vas cu apa. Graul nu trebuie sa fie mai vechi de un an, nu trebuie sa fie tratat cu pesticide. "Daca germenii ni se par prea tari ii putem macina. In nici un caz nu ii fierbem, pentru ca astfel se pierd vitaminele si mineralele", ne sfatuieste prof. dr Gheorghe Mencinicopschi.