Masuri. ANPC a aplicat sanctiuni usturatoare firmelor care au anulat curse fara sa dea nicio explicatie sau sa acorde asistenta pasagerilor Companiile de transport aerian care au avut intarzieri sau au anulat zboruri in perioada 3-5 ianuarie au dat socoteala in fata Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Dintre cele 16 firme verificate, zece au fost amendate cu peste 288.000 de lei. Inspectorii Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor au constatat ca acestea au incalcat drepturile pasagerilor la asistenta si compensare in caz de refuz la ambarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor. Blue Air, Malev, Air France, Wizz Air, Carpatair, Tarom, My Air, Alitalia, Brithish Airwaves si Lufthansa au primit sanctiuni pentru ca nu au informat pasagerii si nu le-au acordat asistenta. Compania Lufthansa a fost amendata si pentru ca le-a comunicat pasagerilor in scris despre drepturile pe care le au numai in limba engleza. Cea mai mare suma a platit-o compania Blue Air: 49.200 de lei. Unele dintre aceste companii au contestat amenzile. Potrivit directorului ANPC, Dan Vlaicu, eventualele despagubiri ale pasagerilor pot fi castigate doar in instanta. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a precizat ca anularea dreptului de operare in spatiul aerian nu este posibila, deoarece a fost obtinut prin licenta din tara de unde provine compania.