BUSINESS - Romanii se joaca mult pe telefonul mobil
Romania are cel mai dinamic ritm de dezvoltare din sud-estul Europei in domeniul pietei jocurilor pentru mobil, estimata, la nivel global, la 3,6 miliarde de dolari in 2007.

Piata autohtona a jocurilor pentru mobil se dezvolta cel mai repede in comparatie cu cele din celelalte tari din regiune, este de parere Paul Friciu, Studio Manager Gameloft. Anul trecut, Gameloft a inregistrat o crestere cu 90% a venitului realizat in Romania, de doua ori mai mare decat cresterea medie la nivel global. Un studiu al companiei Understanding&Solutions indica faptul ca veniturile mondiale ale industriei jocurilor pentru mobile in 2007 au fost de 3,6 miliarde de dolari, preconizand o crestere a acestei sume pana la 6 miliarde de dolari, pana in 2011, rata de crestere fiind superioara celei estimate pentru piata jocurilor pentru console. In privinta preferintelor, romanilor in materie de jocuri pe mobil, majoritatea opteaza pentru titluri din categoria jocurilor sportive si cu masini.

ATRACTIA EXPORTULUI. Pentru piata jocurilor video din Romania, 2007 a fost un an bun, cu o crestere de circa 30%, pana la 7 milioane de euro, in conditiile in care rata pirateriei a scazut anul trecut cu patru puncte procentuale. In 2008 se preconizeaza o crestere a acestei industrii cu 50%. Totusi, piata autohtona nu este atractia principala a companiilor din domeniu, miza pentru producatorii locali de jocuri fiind exportul.

Jocurile video dezvoltate de grupul Ubisoft care ajung pe piata locala sunt responsabile pentru doar 7% din cifra de afaceri a companiei, restul cifrei de afaceri fiind reprezentat de exportul de servicii de dezvoltare de jocuri.