Grupul auto german Daimler analizeaza optiunea de a construi o noua unitate de productie, in Romania sau in Polonia, unde va fabrica, din anul 2011, modele noi de automobile din clasa A si B, informeaza Thomson Financial.

"Compania analizeaza in prezent aceste doua variante", a declarat un manager al marcii Mercedes pentru saptamanalul german Automobilwoche, citat de Thomson Financial.

El a adaugat insa ca proiectul se afla intr-un stadiu incipient.

Oficialii Daimler au refuzat sa comenteze informatiile.

Divizia producatoare de autoturisme a Daimler, redenumita Mercedes-Benz Cars, vrea sa finalizeze, pana la finele primului trimestru sau inceputul trimestrului al doilea al acestui an, conceptul tehnic pentru noua generatie de autoturisme clasa A si B.

"Vrem sa crestem, cu noua generatie auto. In acest sens ne-am propus sa producem semnificativ mai mult decat cele 270.000-280.000 de unitati actuale", a afirmat Rainer Schmuckle, director operational la Mercedes-Benz Cars, intr-un interviu pentru Automobilwoche.

El a explicat ca, intrucat modele din clasa A si B sunt pozitionate pe un segment de piata puternic competitiv, infiintarea unui nou centru de productie in Europa de Est ar trebui sa contribuie la indeplinirea obiectivelor privind nivelul costurilor.

Citeste si:

Planul de constructie a unei noi fabrici, in Romania sau Polonia, nu implica transferarea productiei de la unitatea din Rastatt, a mai spus Schmuckle.

Analistii evalueaza diferit planurile grupului german de constructie a unei noi fabrici in Europa de Est.

"Un avantaj in cazul Poloniei este legat de problemele de logistica, intrucat transportul autoturismelor catre Europa de Vest este mai usor", a spus Carol Thomas, analist la firma JD Powers pentru Europa Centrala si de Est.

Pe de alta parte, costurile cu forta de munca sunt mult mai scazute in Romania decat in Polonia.

Analistul Christoph Sturmer de la institutul de prognoza Global Insight sustine ca situatia actuala se poate schimba pe termen scurt, iar costurile cu forta de munca ar putea urca rapid, fara a putea compensa pentru costurile de logistica si calitate.

Cunoscut anterior sub denumirea DaimlerChrysler, grupul german s-a separat, in vara anului 2007, la nivel international, de compania americana Chrysler. Astfel, in august 2007, Daimler a vandut o participatie majoritara la Chrysler catre fondul de investitii Cerberus Capital Management. Totodata, divizia producatoare de autoturisme a Daimler a fost redenumita Mercedes-Benz Cars, la cererea actionarilor.
Mediafax