Descoperire. Specialista Florentina Opris sustine ca acest sport stimuleaza productia de hormoni ai fericirii Florentina Opris, amfitrioana emisiunilor de la Prima TV, "Sport cu Florentina" si "Sport, Dieta si o Vedeta", revenita in mare forma dupa o vacanta in care a schiat foarte mult, sare in ajutorul celor care inca mai resimt efectele meselor bogate de Sarbatori. Anul acesta vedeta, in parteneriat cu Federatia Romana "Sportul pentru toti" si Sano Vita, va lansa campania "Alege sa fii sanatos". Ea este convinsa ca un stil de viata echilibrat ne poate scapa de kilogramele in plus. O zi la schi poate sa ajunga la un consum de 800 de calorii. In plus, miscarea in aer liber stimuleaza productia de hormoni ai fericirii, spune Florentina, si consolideaza sistemul imunitar cu 100%, iar bolile de sezon sunt tinute la distanta. Cei care nu au posibilitatea de a face schi in aceasta perioada il pot inlocui cu plimbari zilnice de cate 20 de minute si exercitii fizice acasa: 5 minute de alergare pe loc, urmate de trei serii de cate 10 genuflexiuni, apoi 30 de ridicari de genunchi la piept, alternand stangul cu dreptul. Apoi 3 serii de cate 20 de exercitii pentru abdomen si 3 serii de cate 10 semiflotari. Se pierd astfel 200 de calorii. In privinta dietei e bine sa consumati fructe si legume in stare cat mai cruda, spune Florentina. Persoanele de varsta a III-a, mai expuse in sezonul rece, pot face acasa "mers pe loc", cate 20 de ridicari, asezari pe scaun sau pe pat si flotari la perete, toate exercitiile cu geamul deschis. Sfaturi pentru sedentari Beti cel putin un pahar de apa inainte de fiecare masa sau gustare. Seara incercati sa mancati doar cateva fructe si o zi pe saptamana doar fructe, din 3 in 3 ore, si apa. Ceaiurile au rol de detoxifiere, asa ca beti cel putin o cana pe zi. Mestecati de cel putin 30 de ori fiecare imbucatura. De mare importanta este, insa, vointa si consecventa fiecaruia.