Oficialii romani n-au reusit nici de aceasta data sa aduca taxa de prima inmatriculare la un nivel satisfacator pentru europeni.

Ministrul Mediului, Korodi Attila, a declarat vineri ca reprezentantii Comisiei Europene, care se afla in negocieri cu autoritatile de la Bucuresti, nu au fost de acord nici cu cea de-a doua varinata privind taxa de prima inmatriculare. In mod paradoxal, oficialii de la Bruxelles au criticat de aceasta data nivelul prea redus al taxei pentru masinile foarte poluante.

"UE nu este de acord cu reducerea de pina la 90% a nivelului taxei pentru masinile poluante si nici cu discrepantele mari existente in noua grila de taxare", a declarat Korodi.

"Noi am propus o valoare pentru taxarea masinilor foarte poluante, cum ar fi cele care indeplinesc standardele non-Euro sau Euro 1 privind emisiile de noxe, cu care UE nu a fost de acord pe motiv ca este prea mica," a sustinut Korodi.



Anterior, CE a criticat prima formula de calcul a taxei de prima inmatriculare pe motiv ca nu se respecta deprecierea masinilor, ca exista o discriminare intre masinile rulate din import si cele deja inmatriculate in Romania si ca diferenta dintre nivelul taxei pentru o masina Euro 4 si non-Euro era prea mare. Oficialul ministerului Mediului a adaugat ca se asteapta ca pina la sfirsitul acestei luni sa se ajunga la un consens cu reprezentantii CE privind valoarea taxei de prima inmatriculare.