"Orange Romania foloseste acelasi sistem standard de transmitere a
informatiilor de localizare ca si marea majoritate a operatorilor de
telefonie din toata lumea. Informatiile transmise nu pot fi preluate de
catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), deoarece STS utilizeaza
alt tip de sistem. Mentionam ca nu avem cunostinta despre un standard care
sa fi fost stabilit de catre autoritati la nivel european pentru sistemul de
localizare si de transmitere a informatiilor", a declarat pentru NewsIn
oficialul Orange, Dorin Odiatiu.
Operatorul de telefonie mobila considera ca autoritatile statului MCTI si
ANRCTI sunt in masura de a stabili metoda optima prin care sa fie trimisa
informatia de localizare pentru apelurile catre 112, iar aceasta metoda va
trebui respectata atat de operatori, cat si de STS.
"Faptul ca STS a achizitionat si alte tehnologii sau platforme de localizare
care nu sunt compatibile cu solutiile operatorilor nu face obiectul
discutiilor pentru satisfacerea obligatiilor impuse de legislatia europeana
in privinta serviciului unic pentru apeluri de urgenta", au spus pentru
NewsIn reprezentantii Vodafone Romania.
Acestia au adaugat ca informatiile necesare localizarii apelantilor prin
serviciul 112, conform cerintelor Uniunii Europene, exista in standardul GSM
si pot fi furnizate autoritatilor in orice moment. Aceasta metoda de
localizare, intitulata Cell ID, este acceptata de Uniunea Europeana si este
deja utilizata in majoritatea tarilor membre UE.
"Cosmote s-a conformat si va continua sa se conformeze obligatiilor care ii
revin precum si solicitarilor autoritatilor in ceea ce priveste sprijinirea
implementarii, dezvoltarii si operarii Sistemului Unic Pentru Apeluri de
Urgenta 112", au declarat oficialii operatorului de telefonie.
Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a precizat marti ca operatorii
de telefonie mobila au implementat solutii personalizate de localizare, ca
facilitate comerciala de retea, dar ca acestea nu sunt conforme cu
standardul european amintit si ca urmare nu pot fi preluate de Serviciul
112.
Netrimiterea acestor informatii in formatul standard aminintit este
echivalenta cu lipsa acesteia pentru Serviciul 112, a aratat STS.
Precizarile au venit dupa ce ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei, Borbely Karoly, a declarat marti ca cea mai mare problema a
serviciului 112 este legata de identificarea apelantului, cauzata de
incompatibilitatea dintre softul detinut de STS si cel al companiilor de
operatori telefonici.