Autostrada Transilvania “Acest tronson nu are autorizatie de mediu, care a expirat in 2006 si nu putea fi reinnoita, deoarece pe traseul initial este o zona protejata. Solutia este modificarea traseului acestui tronson pentru a evita zona respectiva, si echipele noastre lucreaza la acest lucru”, a spus reprezentantul Debucean. Reprezentantul CNADNR a precizat ca pe traseul initial exista un aviz de mediu, acordat in 2005, insa acesta a expirat in 2006, iar dupa modificarea traseului va fi obtinut un nou aviz de mediu. “Studiul de fezabilitate a fost realizat de Search Corporation in 2004, si pe baza traseului s-a cerut acord de mediu. Acum insa trebuie modificat traseul si obtinut un nou acord, fiindca acesta este valabil pe o perioada de doar doi ani. Pe traseu este o zona inclusa in programul Natura 2000, programul de salvare a florei si faunei de pe teritoriul Uniunii Europene”, a explicat Debucean.

LUCRåRI. Oficialul a spus ca la ora actuala constructorul, compania americana Bechtel, lucreaza doar pe doua sectiuni, Campia Turzii - Gilau (Cluj) si Suplacu de Barcau - Bors, la urmatorul tronson ce va fi deschis, Gilau - Mihailesti, lucrarile urmand sa inceapa in luna martie a acestui an. Potrivit directorul Agentiei pentru Protectia Mediului Mures, pentru tronsonul cuprins intre comuna Ogra si limita judetului Mures cu Brasov, nu exista acord de mediu. “Pe acest tronson, Autostrada Transilvania a avut un acord care a expirat anul trecut si nu s-a depus nicio documentatie pentru obtinerea unui alt acord. Dupa parcurgerea tuturor etapelor, se va obtine acordul de mediu, daca este conform”, a spus Danut Stefanescu. Acesta a precizat ca procedura de obtinere a acordului presupune un termen extrem de lung, de cel putin patru luni, care implica dezbateri publice in toate localitatile pe raza carora va trece autostrada.

CIFRE. Compania americana Bechtel ar trebui sa finalizeze lucrarile la Autostrada Transilvania in 2012. In 2007, compania are alocat un buget in valoare de 184 milioane de euro, iar bugetul de anul viitor s-ar putea ridica la aproximativ 500 milioane de euro. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri rutiere. Costul final al autostrazii ar putea depasi patru miliarde euro, din cauza faptului ca, in studiul de fezabilitate initial, nu au fost incluse viaducte si alte constructii.