Francezii au vandut peste 31.000 de masiniVanzarile Renault pe piata din Romania au crescut cu 33% in 2007 pana la un volum de 31.200 de unitati, peste 29.000 dintre acestea fiind autoturisme, informeaza un comunicat al companiei.
"Renault este prima marca auto de import care a depasit pragul de 30.000 de unitati comercializate in Romania, ceea ce ne permite consolidarea pozitiei de lider pe piata auto de import pentru al noualea an consecutiv. Datoram acest rezultat bunei performante inregistrate, in special, de modelele Megane Sedan, Symbol, Clio III si retelei competitive de dealeri", a declarat Jacques Daniel, director comercial Renault.
Cele mai vandute modele din gama producatorului francez au fost Renault Megane, Clio III si Symbol.
Modelul Megane a cunoscut cea mai spectaculoasa crestere a vanzarilor, ajungand la peste 11.700 unitati comercializate, cu 71,6 % mai mult fata de 2006.Modelul Symbol si-a continuat suprematia in vanzarile RenaultSymbol si-a continuat ascensiunea, ramanand lider incontestabil al clasamentului de import, cu peste 13.200 unitati vandute si o crestere de 16,7% fata de anul trecut. Symbol ocupa primul loc in topul modelelor importate de 8 ani consecutiv.
Un alt model care a cunoscut o crestere a vanzarilor este Clio III, cu peste 2.700 unitati comercializate si o crestere de 48,9%.
Referitor la gama de utilitare a Renault, modelele Trafic si Kangoo au inregistrat cele mai bune rezultate. In 2007, Trafic a fost comercializat in 580 unitati, cu 447,2% mai mult fata de anul trecut, iar Kangoo in 591 de unitati.
Cota de piata inregistrata de catre Renault in primele 11 luni ale anului 2007 a fost de 9,1%, iulie reprezentand o luna record, cu peste 3.660 unitati comercializate.
Anul acesta, Renault va lansa pe piata romaneasca noua Laguna si primul cross-over Renault, numit Koleos.Vanzarile marcii Dacia au crescut cu 17,4%Anul trecut, vanzarile totale ale producatorului romanesc de autoturisme Dacia au ajuns la aproximativ 230.000 de unitati, in crestere cu 17,4% fata de 2006, potrivit datelor publicate de Renault.
Avansul vanzarilor a fost sustinut de autoturismul Logan, care a fost vandut in 367.745 de unitati la nivel global, cu 48% mai mult decat in 2006, atat sub marca Dacia, cat si sub brand Renault.
Romania a reprezentat cea mai importanta piata pentru Logan, cu o vanzare de 102.062 de unitati, urmata de Rusia, cu 67.844 unitati, si Franta, cu 32.688 unitati.
Din totalul de vehicule Logan comercializate anul trecut, 279.110 au fost berline, 81.251 de unitati au fost model MCV, iar 7.384 au fost model van. Numarul de masini comercializate de Dacia a urcat cu 17,7%, la 217.130 de unitati, in timp ce vanzarile de vehicule comerciale usoare au crescut cu 12,6%, la 13.343 de unitati. In decembrie anul trecut, vanzarile totale ale Dacia au avut o ascensiune de 40,9%, la 22.688 de unitati, de la 16.107 unitati in aceeasi perioada a lui 2006.
Astfel, numarul de masini comercializate luna trecuta de Dacia a urcat cu 32,5%, la 20.317 unitati, in timp ce vanzarile de vehicule comerciale usoare au avansat cu 206,7%, la 2.371 unitati.Mahindra-Renault ar putea lansa Logan MCV pe piata indianaMahindra-Renault ar putea lansa, pe piata indiana, modelul Logan MCV , dupa ce varianta berlina a Logan s-a clasat, la sfarsitului anului trecut, pe locul trei in segmentul masinilor compacte, cu o cota de piata de 11%, se arata intr-un comunicat al companiei franceze, citat de NewsIn.
"Mahindra si Renault analizeaza posibilitatea lansarii Logan MCV", se arata in comunicatul de presa al Renault, in care se mai precizeaza ca grupul franco-japonez Renault-Nissan este interesat sa asambleze autovehicule, impreuna cu Mahindra, intr-o uzina comuna ce urmeaza sa fie construita la Chennai.
Mahindra & Mahindra Ltd a anuntat insa, ieri, ca se retrage din proiectul de constructie al unitatii de productie din orasul Chennai. Pe de alta parte, Renault si Nissan spun ca isi mentin proiectul uzinei de la Chennai, subliniind ca parteneriatul cu Mahindra va continua in cadrul companiei infiintate de cele doua firme pentru lansarea modelului Logan in India.
Alianta franco-nipona planuieste sa se extinda agresiv pe piata indiana, care are unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere din lume, dupa ce a anuntat o serie de proiecte privind productia de automobile si camioane in cooperare cu mai multi parteneri locali, printre care se numara Mahindra & Mahindra Ltd si Ashok Leyland Ltd.
Renault a initiat negocieri si cu al doilea producator de motociclete din India, Bajaj Auto Ltd, pentru construirea unui automobil de 3.000 de dolari - proiect in care urma sa fie inclus si grupul Nissan - pentru a concura direct cu grupul Tata Motors Ltd, care a lansat marti automobilul de 2.500 de dolari.