Grupul american Chrysler intentioneaza sa-si dubleze vanzarile de masini si camioane in strainatate, in urmatorii patru ani, in cadrul unui program de crestere a veniturilor si rentabilizare a operatiunilor, potrivit editiei on-line a publicatiei Wall Street Journal.
Aproximativ 90% din vanzarile producatorului auto au loc pe piata nord-americana, iar Chrysler intentioneaza sa-si mareasca in acest an reteaua de dealeri din Rusia si China, pentru a profita de ritmul alert de dezvoltare a celor doua piete, a declarat Mike Manley, director de vanzari al grupului pentru pietele internationale.
Chrysler a fost afectat de reducerea vanzarilor de automobile pe piata americana, in urma problemelor de pe piata imobiliara dar si a scumpirii pretului carburantilor, avand in vedere ca circa trei sferturi din automobilele comercializate sunt vehicule sport utililare si minivan-uri, care au un consum mai ridicat de combustibili, comparativ cu alte modele.
Directorul general al Chrysler, Robert Nardelli, a declarat, la inceputul lunii decembrie a anului trecut, ca grupul ar putea consemna in 2007 pierderi de 1,6 miliarde de dolari.
Vanzarile companiei pe piata americana au scazut anul trecut cu 3%, la circa 2,1 milioane de vehicule, potrivit informatiilor Autodata Corp, in timp ce vanzarile totale din regiune au coborat cu 2,5%, la 16,1 milioane de vehicule.
Analistii anticipeaza ca vanzarile totale de pe piata americana vor continua sa scada in 2008, la 15,5 milioane de unitati.
In august 2007, grupul Daimler a vandut o participatie majoritara la Chrysler, catre fondul de investitii Cerberus Capital Management.
Principalii concurenti ai Chrysler pe piata americana au o prezenta internationala mai puternica.
Astfel, directorul general al General Motors a declarat, luni, ca vanzarile grupului in afara Statelor Unite ar putea ajunge la 75% din total, in decurs de zece ani, comparativ cu 58% in prezent.