Autoturismul de 2.500 de dolari al companiei Tata Motors e fabricat din materiale plastice, are un motor de 33 de cai-putere si va fi prezentat miine in premiera mondiala.

Presedintele Tata Motors, Ratan Tata, promite sa faca istoriecu autoturismele low-cost Foto: Reuters Producatorul indian de automobile Tata Motors, care a fabricat primul sau automobil in urma cu doar zece ani, va lansa miine, in India, cea mai ieftina masina construita vreodata. Cu un pret de 2.500 de dolari, noul model costa cu 50% mai putin decit cel mai ieftin autoturism de pina acum. „Masina poporului" e construita in principal din materiale plastice si asamblata cu adezivi, are patru locuri si un motor in doi cilindri de 660 de centimetri cubi, capabil sa dezvolte 33 de cai-putere. Autoturismul va respecta standardele locale de siguranta si nu va putea fi exportat in Europa. Ambitiile indienilor sint sa exporte masina in tarile emergente din Africa de Sud si America Centrala. Noul model va fi produs in 250.000 de exemplare anual, in conditiile in care se asteapta o cerere de un milion de unitati.

„Masina s-a bucurat de o atentie internationala deosebita. Pentru Tata este o miscare buna deoarece va intra in cartile de istorie, indiferent de cum va fi primita masina de public", a declarat reprezentantul J.D. Power in India, Mohit Arora, citat de Reuters. In India, mica masina Maruti 800, fabricata de guvernul indian in colaborare cu Suzuki, a reusit sa ia locul a milioane de scutere in anii ’80. Noul model al celor de la Tata a fost lansat pe piata intr-un moment in care pretul pentru un baril de petrol a ajuns la aproape 100 de dolari, precum si intr-un moment in care tehnologiile „verzi", mai putin poluante, sint tot mai raspindite in industria auto. Piata auto indiana este formata in proportie de doua treimi din masini mici. In India, cel mai bine vindute masini sint Maruti Alto si Hyundai Santro. Potrivit analistilor internationali, piata auto din India s-ar putea dubla pina in anul 2010, ajungind la doua milioane de unitati.

Alti giganti din industria auto, cum ar fi Volkswagen, Toyota Motor, General Motors sau Fiat, si-au anuntat intentia de a construi masini low-cost. Alianta franco-japoneza Renault-Nissan, care a inregistrat vinzari de 367.000 de unitati Logan la nivel international in 2007, lucreaza la construirea unei masini de 3.000 de dolari, in colaborare cu indienii de la Bajaj Auto, companie concurenta cu Tata Motors. Desi marii producatori mondiali de autoturisme se orienteaza catre masini mici si ieftine, ecologistii spun ca asemenea autovehicule pot fi poluante, la fel cum este si fabricarea lor. „Cind cobori preturile atit de mult, cum poti intruni conditiile de siguranta si cum te poti incadra in limitele de emisii?", a spus pentru Reuters Anumita Roychoudhury, cercetator la Centrul pentru Stiinta din New Delhi.

Cine este Tata Motors Compania Tata Motors, care are o valoare de piata estimata la 7,8 miliarde de dolari, a produs primul automobil din istoria sa, un model hatchback, in urma cu zece ani. Al treilea mare constructor auto din India a fost declarat saptamina trecuta principalul candidat pentru preluarea marcilor britanice de lux Jaguar si Land Rover, care apartin in prezent grupului american Ford. Pentru achizitionarea celor doua branduri, Tata Motors ar putea plati peste doua miliarde de dolari.