Oamenii, dar in special copiii, au nevoie de imagine pentru a intelege mai bine textul. Editura Dorling Kindersley a facut din asta o afacere de milioane.

Informatia pare mai interesanta linga o fotografie. Pe asta au mizat Peter Kindersley si Christopher Dorling cind au pus bazele companiei lor de publishing in 1974. Miza a fost bine gindita: titlurile lor au fost publicate in 51 de limbi si s-au vindut in milioane de exemplare.

Unul dintre colajele Enciclopediei Ilustrate a Familiei, oferita de Cotidianul incepind cu 21 ianuarie. Click pe foto pentru a mari!Click pe foto pentru a mari! Din 21 ianuarie, romanii vor testa si ei simbioza care a adus succesul companiei Dorling Kindersley: Cotidianul va aduce in premiera in Romania unul dintre titlurile ei importante, „Enciclopedia Ilustrata a Familiei". Noua colectie „Educativa" este o serie de 16 volume reunite, care poarta semnatura prestigioasei edituri britanice, si a fost editata in Romania cu sprijinul Oriflame. In fiecare luni, timp de 16 saptamini, volumele seriei vor fi disponibile, alaturi de ziarul Cotidianul. Primul va fi oferit la un pret special de 4,9 lei, iar celelalte la 14,9 lei.

Enciclopedia a fost nominalizata la Premiile Smarties si s-a vindut in peste 3 milioane de exemplare in toata lumea. „Era greu sa fac fata intrebarilor cu care ma asalta baiatul meu, de 2 ani jumate. De ce fac greierii cri, cri si altele. Asa ca am cumparat cartea, ca referinta. Acum citim o sectiune in fiecare seara. E usor de explicat cu atitea detalii colorate (chiar si subiectele plictisitoare incep sa iti trezeasca interesul). Fiul meu, care are 3 ani jumate acum, spune la toata lumea ca greierii fac cri, cri atingindu-si picioarele", scrie unul dintre cumparatorii Enciclopediei pe amazon.com. Un bibliotecar ii completeaza entuziasmul, intr-o alta recenzie: „Vad tot felul de enciclopedii in fiecare zi. Dar aceasta m-a impresionat in mod deosebit pentru ca este plina de fotografii color, iar copiilor le plac pozele alaturi de text".

Motivul laudelor: 12.000 de fotografii si ilustratii color si peste 5.000 de articole redactate de specialisti, organizate alfabetic. In afara de notiunile prezentate de la A (Africa, Acizi, Aeronave) la Z, cu ajutorul textului si al pozelor, autorii volumelor se mai folosesc de o serie de alte instrumente, in incercarea de a aduce tot felul de informatii la lumina: caseta biografica, istoricul si peste 70 de pagini de colaje, de genul „Culoarea", „China" sau „Tiparul". Enciclopedia contine, de asemenea, articole sintetizate despre toate continentele si tarile lumii, fiecare avind harta detaliata.

Copiii si ilustratiile le-au adus faima Din 1974, titlurile Dorling Kindersley pentru adulti si copii s-au publicat in 51 de limbi. Lider pe piata Marii Britanii, pe segmentul nonfictiunii ilustrate, compania s-a facut cunoscuta in lume tocmai prin aceasta combinatie, dintre informatie si design. Ea a fost fondata de Peter Kindersley si Christopher Dorling, cu 10.000 de lire sterline, si initial a produs carti pentru alti publisheri. Cind au publicat primele titluri cu marca Dorling Kindersley, acestea s-au vindut in peste un milion de exemplare. In 1987, fondatorul Peter Kindersley a pornit o revolutie in industria nonfictiunii pentru copii, intrebind: „Unde sint cartile interesante pentru copii?". O alta idee care a facut bani la Dorling Kindersley au fost parteneriatele. De la cel cu „Reader’s Digest", din 1978, pina la colaborarea cu ONU, in urma careia a fost publicata „Salvati planeta", in peste 450.000 de copii, sau prestigioasa simbioza DK Illustrated Oxford Dictionary. In 2000, vilva cartilor ilustrate a ajuns pina la urechile competitiei, cind Dorling Kindersley a fost achizitionata de grupul Pearson, care detine Penguin Books.

Cum a vindut Dorling Kindersley milioane de carti, pe www.cotidianul.ro/select