Pentru ca este o masina de familie excelenta, dar care poate transporta fara probleme si oameni de afaceri, Mercedes Vito este un reper important in clasa sa. Motorizarile, precum si dotarile interioare, fac din Vito o masina completa. Pentru ca am condus in numerele trecute un Vito echipat cu motor benzina, de data aceasta a venit randul motorului diesel sa fie testat. Am avut in drive-test un Mercedes-Benz Vito echipat cu motorul V6 CDI, care dezvolta 204 CP. Am ramas impresionati de forta acestui motor, precum si de dozarea excelenta a cuplului motor de 440 Nm intre 1.600 si 2.400 rot/min. Puterea acestui diesel este transmisa la roti prin intermediul unei cutii de viteze automate care permite obtinerea unor acceleratii bune si a unui confort mare pentru sofer. Treptele cutiei pot fi schimbate si manual, prin actionarea levierului in pozitia D - drive in stanga pentru retrogradare si dreapta pentru selectionarea unei trepte superioare. Transferul puterii motorului la roti este lin, iar cutia pe modul automat filtreaza foarte bine toate acceleratiile sau deceleratiile. Practic, nu simte nicio bruscare in momentul in care se schimba treapta de viteza. Raspunsul cutiei automate este conditionat de modul in care soferul apasa pedala de acceleratie. Astfel, la o apasare relativ usoara, cutia schimba treptele la aproximativ 1.800 de rot/min. La o apasare mai puternica, cutia schimba treptele la aproape 4.000 rot/min, obtinandu-se astfel acceleratii puternice. Forta motorului si cuplul se simt din plin in cazul unor acceleratii puternice, cand Vito este impins de cei 200 de cai in demaraje fulminante. Confortul interior este subliniat de calitatea materialelor folosite, dar si de modul in care sunt asamblate. Tehnicienii de la Mercedes au acordat o atentie deosebita interiorului, avand in vedere ca acest autovehicul este destinat vacantelor, dar si transportarii unor oaspeti importanti ai marilor hoteluri.
Astfel, Vito pe care l-am avut in drive-test este echipat cu geamuri laterale fumurii in spate care asigura o ambianta placuta, dar care feresc si pasagerii de privirile trecatorilor. Pentru a permite accesul fara niciun efort, Vito are usi laterale pe ambele parti, care se deschid/inchid electric. Acest gadget are rolul de a scuti de un efort suplimentar pasagerii din spate. Usile pot fi deschise si din telecomanda. In Vito pot calatori 8 persoane, inclusiv soferul. Acestea dispun de locuri confortabile si de trapa electrica. Tot la confort interior trebuie mentionata climatizarea automata atat pentru sofer si pasagerul din spate, cat si pentru ocupantii locurilor din spate. Acestia isi pot selecta independent temperatura si debitul de aer. Ambianta sonora este asigurata de sistemul audio “Command” prevazut cu navigatie si schimbator de CD-uri sub scaunul soferului. Pasagerii din spate dispun de difuzoare care asigura o ambianta placuta. ┼×oferul beneficiaza de o multitudine de sisteme care ajuta la deplasarea fara probleme. Astfel, Vito este echipat cu ESP (Electronic Stability Program), EBD (Electronic Brake Distribution), ABS (Anti-lock Braking System), ASR (Acceleration Skid Control) - sistem de antipatinare si BAS (Brake Assist System) - mareste presiunea in sistemul de franare in caz de franare brusca. Toate aceste sisteme fac parte din sistemul complex de siguranta “Adaptive ESP”. ┼×ofatul este inlesnit si de cutia de viteze automata care scuteste eforturi suplimentare, dar si de directia precisa servoasistata. Volanul imbracat in piele are incorporate comenzile pentru computerul de bord si pentru sistemul audio.
Astfel, soferul poate alege ce informatii doreste sa fie afisate pe bord: numarul de kilometri parcursi, postul de radio, numarul de kilometri pana la efectuarea inspectiei tehnice, eventualele defectiuni, precum si o busola care indica directia de deplasare. Pentru confortul soferului, Vito are doua manere de sprijin lateral pentru maini, iar scaunul sau se poate roti cu 180 de grade.