Implementarea in acest an a portabilitatii numerelor va duce la cresterea concurentei pe piata telefoniei mobile, mai ales pe sectorul abonatilor corporate. "O oportunitate interesanta va fi implementarea portabilitatii numerelor, proces care permite unui utilizator sa isi schimbe furnizorul de servicii de telefonie mobila, dar sa isi pastreze numarul de telefon.
Ţinand cont de experienta unor tari in care aceasta masura a fost deja implementata (precum Grecia), portabilitatea numerelor este in beneficiul acelui operator care are cele mai relevante oferte. Portabilitatea este importanta mai ales din perspectiva utilizatorilor de business, care de multe ori nu isi schimba actualul furnizor, desi doresc o oferta mai buna si mai eficienta din punctul de vedere al costurilor, dar, in acelasi timp, nu vor sa isi schimbe si numarul de telefon cunoscut de parteneri si de clienti", a declarat pentru Curierul National Adrian Florea, Manager Departament Dezvoltare Produse si Servicii, Cosmote Romania.
Potrivit acestuia, o astfel de masura ar creste si mai mult concurenta de pe acest segment (deja aflata la un nivel ridicat), insa va fi in beneficiul consumatorilor.
Anul viitor, Cosmote, impreuna cu Romtelecom, va lansa pachete integrate care vor fi adresate in principal pietei de business si celei rezidentiale.Compania va creste in acest an oferta businessPe piata romaneasca, sectorul de intreprinderi mici si mijlocii consemneaza o crestere semnificativa de la an la an, astfel incat pe segmentul abonamentelor destinate utilizatorilor business nu exista inca o saturatie.
"In Romania, pe segmentul companiilor, o dinamica deosebita inregistreaza firmele mici si mijlocii. Se estimeaza ca sunt inregistrate intre 7.000 si 10.000 de noi firme pe zi, astfel ca pe aceasta piata exista inca loc suficient de crestere pentru un operator de telefonie mobila. Prin pachetele sale de business, Cosmote acopera si cererea companiilor mici si medii de a beneficia de servicii de calitate si relevante, la preturi accesibile si insotite de o comunicare transparenta", a mai spus oficialul Cosmote.
Pentru 2008, una din prioritatile companiei este segmentul de produse destinate companiilor.
Dezvoltarea portofoliului si a bazei de clienti de business va contribui la cresterea ARPU (venitului mediu per utilizator), precum si la extinderea bazei totale de utilizatori. Pentru a-si atinge obiectivele, oferta adresata companiilor este flexibila si poate fi adaptata in permanenta in functie de comportamentul utilizatorilor.Firmele de telefonie asteapta profit net in 3-4 ani de la lansarea operatiunilorPrin lansarea ofertelor agresive, operatorii de telefonie mobila iau in calcul un profit minim datorita investitiilor masive in infrastructura.
"In momentul cand se lanseaza oferte promotionale agresive, se iau in calcul amortizarea tuturor cheltuielilor legate de dezvoltarea si exploatarea acesteia, dar si un profit minim. In general, in sectorul de telecomunicatii mobile, profitul net se obtine dupa primii trei - patru ani de la lansarea operatiunilor, pentru ca este un segment in care investitiile in infrastructura sunt foarte ridicate in primii ani", a mai spus Adrian Florea.
Potrivit oficialului Cosmote, profitul apare dupa o anumita perioada de consolidare a companiei, si are o legatura mai putin directa cu marimea bazei de clienti, ci mai mult cu structura acesteia. Cu alte cuvinte, nu inseamna ca dupa o anumita perioada ridici tarifele pentru a-ti recupera investitia (putin probabil pe o piata atat de competitiva precum cea a telefoniei mobile), ci ca pachetele lansate, odata ce infrastructura este realizata, permit trecerea de la etapa de investire la cea de profitabilitate neta.Extraoptiunea 2.000 de minute a crescut notorietatea branduluiOferta de 2.000 de minute lansata de companie in 2006 si-a atins scopurile prin cresterea notorietatii brandului pe piata romaneasca. "Extraoptiunea de 2.000 de minute in retea a facut diferenta pe piata din Romania, fiind o oferta care a revolutionat tot ceea ce insemnase telefonie mobila pana atunci. Scopul primar al ofertei a fost sa aduca notorietate brandului Cosmote si a fost indeplinit. Dupa aceasta oferta, Cosmote a inceput sa fie recunoscut ca o marca romaneasca, un motor al concurentei pe aceasta piata, iar de la intrarea companiei, tarifele la nivelul intregii piete au scazut, in beneficiul consumatorilor", a mai spus Florea.Compania asteapta profit net de la anulVeniturile Cosmote Romania au crescut cu 296% in primele noua luni ale anului trecut, pana la 105,2 milioane euro, iar compania estimeaza ca va inregistra profit net in 2009. Afacerile trimestriale au ajuns la 41,5 milioane euro in trimestrul trei din 2007, fata de cele 12,5 milioane euro inregistrate in trimestrul corespunzator al 2006. De asemenea, in al treilea trimestru al anului, baza de clienti a crescut cu peste 600.000, dintre care 18% sunt abonati. Numarul total de clienti din primele noua luni a ajuns la 2,8 milioane de clienti, iar la sfarsitul lunii octombrie compania a depasit pragul de trei milioane de clienti.
Cota de piata a operatorului estimata la sfarsitul lunii septembrie este de 13%. Acoperirea retelei a crescut la 97% din populatie. Cosmote Romania a atras investitii de 132 milioane de euro in primele noua luni ale anului trecut.
In ceea ce priveste profitul operational, raportat pe al treilea trimestru al lui 2007, pierderile au ramas la acelasi nivel ca si in al doilea trimestru din 2007. Pierderile s-au ridicat la 8,8 milioane de euro. Pe primele noua luni, profitul operational a inregistrat o imbunatatire de 40%. Astfel, pierderea a ajuns la 27,4 milioane euro, fata de pierderea de 46,3 milioane euro din perioada ianuarie-septembrie a lui 2006. Compania estimeaza ca va atinge profit operational pozitiv in acest an.