Shanghai Automotive Industry (SAIC), cel mai mare producator chinez de automobile, si-a anuntat decizia de a cumpara Grupul Nanjing Automobile, specializat in asamblarea si comercializarea de componente auto. Desi ambele companii apartin statului, SAIC Motor va plati 2,1 miliarde de yuani (286 milioane dolari) pentru achizitionarea activelor grupului din Nanjing, acesta urmand sa detina 320 milioane de actiuni la SAIC. Intr-o corespondenta din Beijing, "Bloomberg News" relata ca guvernul chinez a cerut producatorilor de automobile sa fuzioneze sau sa-si combine intr-un fel activitatile, astfel incat sa devina mai puternici in competitia cu marii rivali mondiali, precum Toyota sau Volkswagen. China, care la ora actuala este al treilea mare producator de vehicule din lume, are - pe teritoriul sau - 47 de uzine de automobile, inclusiv companiile straine, fata de doar 14 in Statele Unite. Hu Maoyuan, presedintele grupului din Shanghai, declara zilele trecute la Beijing ca,"in prezent, competitia in industria de automobile devine tot mai acerba, motiv pentru care producatorii chinezi trebuie sa coopereze, sa se uneasca pentru a-si mentine pozitiile pe piata globala". Afacerea intervenita intre SAIC si grupul din Nanjing va avea drept consecinta ajungerea - pana in 2010 - la o productie de peste 2 milioane de vehicule.Lupta acerba cu colosii mondiali chiar pe piata chinezaCa urmare a mentinerii - in ultimul deceniu - a ritmului de crestere economica la 9 la suta, venitul populatiei chineze a crescut, ceea ce a stimulat intre altele si cresterea vanzarilor de automobile pe piata proprie. Am asistat, practic, din 2001 pana in prezent, la o triplare atat a productiei, cat si a vanzarilor de vehicule in general, China depasind anul trecut, la acest capitol, Japonia, al doilea mare producator de automobile din lume, dupa Statele Unite. Anul acesta, China a comercializat peste 8 milioane de automobile, depasind cifra anului 2006, realizata in primele 11 luni ale anului curent. Dar, releva Bloomberg News, si vanzarile de automobile produse de companii straine au crescut simtitor pe piata chineza, ca urmare a scaderii cererii pe pietele americana si japoneza. In 2008, Toyota are in plan sa-si sporeasca vanzarile pe piata chineza cu 43 la suta, ajungand la 700.000 de unitati. La randul sau, Volkswagen, cel mai mare producator strain de automobile din China, si-a marit obiectivul anual al vanzarilor de vehicule pe piata chineza cu 13 la suta, urmand sa ajunga la 900.000 de unitati.