Volkswagen Transporter este autovehiculul care a facut istorie in segmentul comerciale. Pentru a testa fratele mai mic al lui Crafter, am condus un Transporter Furgon.
Pentru trei zile, am condus VW Transporter incarcat cu mobila sau pur si simplu am rulat cu el pe strazile aglomerate ale Bucurestiului. La final, am ramas surprinsi de manevrabilitatea excelenta si de incredibila lui fiabilitate.Ergonomie ridicataOdata ce am intrat in Transporter am gasit la indemana numeroasele modalitati de a ajusta scaunul, volanul. In cel mai scurt timp, datorita ergonomiei ridicate, poate fi gasita cea mai confortabila pozitie la volan. Transporter-ul pe care l-am avut in test era prevazut cu spatiu pentru trei persoane in fata. Locul din mijloc este confortabil si nu creeaza senzatia de inghesuire, mai ales datorita faptului ca schimbatorul de viteze este amplasat pe consola centrala.Interior bine dotatSpatiile de depozitare din cabina sunt numeroase si este disponibil chiar un torpedo care poate fi inchis cu cheia. Mai mult, portierele au buzunare foarte mari si incapatoare care pot ingloba sticle de apa sau chiar acte de mari dimensiuni. Consola centrala da senzatia de robustete, iar CD-player-ul, care are cate o boxa in fiecare usa, ofera un plus de confort in calatoriile lungi. Indelung studiata, consola centrala are un rol multifunctional, menit sa ofere soferului placerea unui loc de munca.Siguranta la nivel ridicatEchipat cu ABS si sistem de control al tractiunii, Transporter ofera un pachet complet de siguranta. Incarcat sau fara marfa, Transporter pastreaza aceeasi tinuta de drum. Curbele nu creeaza probleme mari soferului datorita sistemului Engine Break Control care previne deraparea rotilor.Propulsor rafinatMotorul furnizeaza putere maxima imediat, raspunsul pedalei de acceleratie fiind imediat chiar daca este vorba despre un motor turbodiesel. Propulsorul de 1.9 litri TD furnizeaza 105 CP la 3.500 rpm, iar cuplul maxim de 250 Nm este obtinut la 2.000 rpm. Incarcat, propulsorul trage foarte bine chiar si la turatii mici, in fiecare moment simtindu-se o rezerva mare de putere.Spatiu de depozitareLungimea totala a VW Transporter este de 4,9 metri, iar ampatamentul este de 3 metri. Compartimentul de marfa are 2.2543 x 1.692 x 1.410 mm si ofera un volum util de 5,8 metri cubi. Sarcina utila maxima a autovehiculului este o tona si 200 de kilograme. Spatiul de incarcare are panouri laterale care au un rol atat functional, cat si estetic, panourile laterale din spatiul de marfa imbraca peretii pana la jumatate. Transporter ofera cel mai bun raport al suprafetei utile fata de suprafata totala a vehiculului. Avand rol atat functional, cat si estetic, panourile laterale din spatiul de marfa pot imbraca peretii pana la jumatate.ConcluziiVolkswagen Transporter a avut un consum de aproximativ 7,5 litri pe parcursul testului si am rulat atat prin aglomeratia din oras, cat si pe autostrada, atat incarcat, cat si descarcat. Fiabilitatea si robustetea fac din Transporter un autovehicul perfect pentru transporturile de marfuri pe distante scurte sau medii. Confortul de la interior alaturi de performantele dinamice asemanatoare unui autoturism permit lui Volkswagen Transporter sa dea dovada de o agilitate incredibila pe strazile bucurestene aglomerate, dar si pe autostrada, atunci cand este nevoie de o depasire care necesita toate resursele motorului. In concluzie, Transporter pastreaza in continuare traditia VW in ceea ce priveste calitatea si fiabilitatea autovehiculelor pe care le ofera.