Romanii nu se uita la bani atunci cind vor sa-si achizitioneze un televizor LCD sau unul cu plasma.

Vinzarile de LCD-uri si plasme au crescutde patru ori fata de 2006 Unu din trei romani (34%) isi alege plasma sau televizorul LCD in functie de marca si de caracteristicile tehnice, se arata intr-un studiu realizat de firma de cercetare SNA Focus pentru LG. In schimb, pretul este printre cele mai putin importante caracteristici. Astfel, doar unu din opt (12%) dintre cei chestionati a declarat ca pentru el conteaza costul produsului. Pretul este pe locul patru in topul criteriilor dupa care romanii se orienteaza asupra unui produs, pentru ei contind mai mult brandul, datele tehnice si publicitatea. De asemenea, designul, influenta culturala sau culoarea produsului influenteaza decizia a 10% dintre respondenti, experienta personala si recomandarile conteaza pentru 3% dintre cei chestionati, in vreme ce 4% au declarat ca iau decizii in functie de ofertele speciale ale retailerilor sau ale producatorilor. Fata de anul trecut, din datele studiului reiese o mai mare preocupare a consumatorilor fata de caracteristicile tehnice (34% fata de 33% in 2006), publicitate (21% fata de 20%), design (10% fata de 9%) si recomandari (3% fata de 2%). In schimb, pretul a inceput sa conteze mai putin, ponderea celor care au declarat ca se orienteaza dupa acest criteriu scazind cu un punct procentual fata de 2006.

Potrivit SNA Focus, 4% dintre romanii care locuiesc in mediul urban si au intre 18 si 34 de ani detin o plasma. Majoritatea dintre acestia sint femei (62%) si au venituri peste medie. Este vorba in general de persoane cu functii de conducere sau tineri interesati de gadgeturi. In plus, 5% din populatie a declarat ca intentioneaza sa cumpere un televizor LCD sau cu plasma in urmatorul an. Astfel, compania de cercetare de piata estimeaza pentru anul acesta ca rata de penetrare a televizoarelor LCD in mediul urban va ajunge la 10%.

Pentru anul acesta, piata totala a televizoarelor flat panel (LCD) din Romania este estimata de actorii din piata la aproximativ 200.000-220.000 de unitati vindute, adica de aproape patru ori mai mare decit in 2006. Lider pe acest segment este, potrivit propriilor declaratii, compania coreeana Samsung, care a inregistrat in primele luni ale anului o cota de 32%, mentinindu-si pozitia de anul trecut. De asemenea, Panasonic vizeaza pentru 2007 mentinerea unei cote de 30% din piata televizoarelor cu plasma, ceea ce o plaseaza pe pozitia de lider.