„Motivul pentru care s-a propus schimbarea denumirii taxei speciale de prima inmatriculare este acela ca cetatenii au primit-o cu reticenta, probabil neintelegand ca este o taxa menita sa aduca bani pentru programe de protectie a mediului, si nu una pentru un serviciu al statului, si anume inmatricularea de masini“, au declarat surse ministeriale, citate de Mediafax.

Aceeasi Marie cu alta palarie
Intentia de a schimba denumirea taxei a fost anuntata miercuri seara la Guvern, in cadrul unei intalniri intre premierul Tariceanu, ministrii mediului si finantelor si reprezentanti ai organizatiilor nonguvernamentale de protectie a mediului. Potrivit surselor citate, premierul ar fi afirmat, in cadrul acestei intrevederi, ca sumele colectate din taxa auto vor fi folosite pentru programe de protectie a mediului. Intre acestea se numara programele de casare a masinilor vechi, cu o prima majorata de la 3.000 lei la 4.000 lei, impadurirea terenurilor degradate, realizarea de spatii verzi, renaturarea zonelor din Delta si Lunca Dunarii, amenajarea de piste pentru biciclisti, cumpararea de panouri solare sau instalatii eoliene de catre persoane care doresc sa schimbe sistemele energetice clasice.

Modul de utilizare a sumelor colectate de stat din taxa auto a fost stabilit printr-o nota aprobata in sedinta de miercuri a Guvernului. Pana in prezent, taxa a fost perceputa de stat fara a exista un act normativ in care sa se precizeze la ce sunt folositi banii.

Amenda de la UE va fi uriasa
Impresia la Bruxelles este ca autoritatile romane aplica, in privinta taxei de prima inmatriculare, o „tactica de amanare evidenta“ si este posibil sa prefere sa plateasca o amenda decat sa elimine taxa, numai ca aceste amenzi au crescut foarte mult, au declarat, ieri, surse europene, citate de agentia NewsIn. „Taxa este clar discriminatorie, nu conteaza modul de calcul sau comparatia cu taxa poloneza, ea discrimineaza masinile cumparate din strainatate in comparatie cu cele achizitionate din Romania“, au declarat sursele.