Ma gandesc ca e anormal sa fim tratati ca niste animale, in timp ce in fiecare luna ne prelungim abonamentele...Oare mai exista vreo sansa sa fim tratati respectabil, sau va fi din ce in ce mai rau?


Am o nemultumire; o sesizare de facut la adresa masinilor RATB - 313:ce se intampla cu acestea din moment ce in loc sa fie pe traseu, mereu vezi cate 5,6,7 autobuze la capat de traseu, pe bulevardul Obregia?

De ce se intampla acest lucru si lumea se calca in picioare prin autobuze? Nu stiu daca aveti idee, dar ,de la a treia statie, Nisei, nu se mai poate urca nimeni. Pentru ce aceste conditii pe care RATB-ul le ofera? Ma gandesc ca e anormal sa fim tratati ca niste animale, in timp ce in fiecare luna ne prelungim abonamentele ce costa ,dupa cum prea bine stiti, 30,40 RON, iar pentru o persoana care are un salariu de 500-600 RON, nu cred ca e foarte ieftin.

Pana la urma , traficul nu este dat peste cap numai datorita lucrarilor ce au loc din ordinul primarului, ci si datorita Regiei de Trasport, care nu asigura un program de lucru normal, un program al plecarii masinilor pe traseu astfel incat sa fie convenabil si calatorilor. Mi se va spune ca exista acest program, al orelor de mers cat si al celor de pauza, dar cand pauza de "stat la o tigara", "asa ca baietii" se face de peste 10 minute , in cazul masinilor 313, si de cel putin 20 de minute, in cel al masinilor 312, deja am impresia ca isi bat joc de oamenii care asteapta in frig, ploaie sau caldura infernala, care din nefericire, in autobuze, se transforma in sauna pe timpul verii, de lesina lumea......

Oare mai exista vreo sansa sa fim tratati respectabil, sau va fi din ce in ce mai rau?Gabriela, Berceni

NR: Redactia precizeaza ca materialele publicate in aceasta rubrica sunt primite de la cititori.
In consecinta, responsabilitatea pentru contiinutul acestora apartine in totalitate celor ce s-au exprimat parerile, prin mail, pe adresa cetateanul@jurnalul.ro.


Raspunsul pare a fi fara echivoc...RATB - Preturile biletelor si abonamentelor RATB ar putea fi majorate Tarifele pe mijloacele de transport in comun ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) ar putea fi majorate, proiectul de hotarare urmand sa fie luat in discutie de catre consilierii municipali.

Potrivit proiectului de hotarare, pretul unui bilet cu o calatorie ar putea creste cu 18,18 la suta, de la 1,1 lei la 1,3 lei, iar la abonamentele nominale crestererile difera. Astfel, un abonament pentru o linie integral urban va creste de la 25 lei/luna la 30 lei/luna (cresterea fiind de 20 la suta), pentru doua linii integral urban pretul ar urma sa creasca de la 30 lei/luna la 35 lei/luna (crestere 16,66 la suta), iar un abonament general integral urban ar urma sa fie scumpit cu 25 de procente, de la 40 lei/luna la 50 lei/luna.

In ceea ce priveste pretul pentru abonamentele fractionate, acesta va creste cu 14,29 la suta in cazul celor de o zi nenominal urban, adica de la sapte la opt lei, cu 13,33 la suta pentru abonamentele de sapte zile nominale urban, respectiv de la 15 la 17 lei si cu 13,64 la suta pentru abonamentele pentru 15 zile nominale urban, adica de la 22 la 25 lei.

De asemenea, potrivit proiectului, in urma sesizarilor repetate ale beneficiarilor serviciului public de transport si a recomandarilor Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, RATB propune stabilirea, in paralel cu titlurile comercializate in prezent, a unui abonament lunar nenominal (o linie, doua linii, general), pentru a nu se mai solicita informatii cu privire la nume, prenume, CNP si pentru a se respecta principiul confidentialitatii datelor personale in momentul achizitionarii produselor tarifare.

In cazul abonameatelor nenominale, preturile vor fi 40 de lei/luna pentru o linie integral urban, 50 de leil/luna pentru doua linii integral urban si 80 de leil/luna pentru integral urban.

De asemenea, potrivit proiectului, ar urma sa fie majorata si suprataxa, de la 40 la 50 lei/caz, cresterea fiind de 25 de procente.

Regia estimeaza ca sporul lunar de incasari obtinut in urma aplicarii tarifelor propuse este de 3.040,17 mii lei, reprezentand un indice mediu de crestere de 120,97 la suta.

Potrivit proiectului, majorarea tarifelor se justifica prin cresterile inregistrate de RATB, peste estimarile cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli elaborate la anumite elemente de cost cu evolutii ce depasesc in mod constant nivelul Indicelui Preturilor de Consum (materiale, piese de schimb, lubrifianti).

De asemenea, majorarea tarifelor este justificata si prin faptul ca tarifele de calatorie in vigoare se situeaza sub cele ale unor societati de profil din marile orase ale tarii, cum ar fi Brasov, unde o calatorie costa 1,5 lei, iar abonamentul lunar 80 de lei, Timisoara, unde costul unei calatorii este 1,3 lei, iar abonamentul lunar de 76 de lei, sau Iasi unde preturile stabilite pentru o calatorie si pentru un abonament lunar sunt de 1,2 lei si, respectiv, 93 de lei.

Totodata, tarifele practicate de RATB, 0,34 de euro/ calatorie si 12, 25 euro/abonament, reprezinta intre 23 si 38 la suta la calatorie si intre 19 si 43 la suta la abonamentul general din valoarea tarifelor de calatorie practicate in alte capitale europene, cum ar fi Budapesta, unde costul unei calatorii este 8,89 euro, iar abonamentul general costa 28,30 de euro, Bruxelles, unde pentru o calatorie se plateste 1,50 de euro, iar pentru un abonament 40,5 euro, sau Roma unde costurile pentru astfel de servicii sunt stabilite la un euro si respectiv 30 de euro, in cazul abonamentului.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti are dreptul de a actualiza periodic tarifele de calatorie, cu aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti. In perioada care a trecut de la ultima majorare (noiembrie 2005) si pana in decembrie 2006, nivelul Indicelui Preturilor de Consum comunicat de Comisia Nationala de Statistica a inregistrat o valoare de 106,66 la suta.

Potrivit expunerii de motive, unele elemente de cheltuieli, cu pondere importanta in costurile inregistrate de regie in desfasurarea prestatiei de transport (combustibili, energie electrica de tractiune), au avut cresteri de pret ce s-au incadrat in nivelul indicelui preturilor de consum, iar, pe de alta parte, elemente de cost cu evolutii ce depasesc in mod constant nivelul Indicelui Preturilor de Consum (materiale, piese de schimb, lubrifiant), au inregistrat in perioada noiembrie 2005- august 2007 cresteri peste estimarile cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli elaborate.
Mediafax