Taxa auto nu va fi nici redusa, nici eliminata, a anuntat ieri premierul Calin Popescu-Tariceanu. In timp ce
Bruxellesul asteapta propunerile legislative ale Romåniei pe aceasta tema, in tara se poarta un razboi al declaratiilor politice.

Guvernul Tariceanu e pe punctul de a „impinge“ statul roman in fata Curtii Europene de Justitie (CEJ) din cauza incapatanarii de a nu renunta la taxa auto. „Nu se pune problema reducerii sau eliminarii taxei. Probabil ca vor fi modificate anumite aspecte de ordin pur tehnic, referitoare la valoarea in vama a vehiculelor la care nu se poate aplica o taxa mai mare decat valoarea lor reziduala“, a declarat, ieri, premierul Calin Popescu-Tariceanu.

Aceasta este varianta oficiala prin care executivul roman intelege sa se „conformeze“ avertismentelor Comisiei Europene, in plina derulare a procedurii de infringement pe tema taxei auto. Mai mult, prin declaratia sa, seful executivului ignora obligatiile de stat membru pe care Romania le are ca semnatar al Tratatului de aderare la UE, crede deputatul PSD Vasile Puscas. „Se vede cat se poate de clar ca exista doar interesul de a colecta aceasta taxa. Practic, nu conteaza ca aceasta masura nu este conforma cu legislatia europeana. Nu conteaza nici macar ca Romania va ajunge in fata instantei europene“, ne-a declarat deputatul. Fostul negociator al Romaniei cu UE este de parere ca lipsa de interes a premierului Tariceanu pentru respectarea legilor comunitare ar putea insemna si o pasare a responsabilitatii catre viitorul cabinet. „Probabil ca premierul are in vedere ca nu va mai conduce guvernul atunci cand Romania va fi ajuns in fata CEJ“, spune Puscas. In aceste conditii, plata penalitatilor si returnarea banilor incasati „ilegal“ de la posesorii de masini va cadea in sarcina unui alt cabinet, conchide deputatul PSD.

Capital politic din taxa auto
Intre timp, partidele din opozitie incearca sa stranga capital politic din disputa creata pe marginea taxei auto. PSD a propus deja renuntarea la taxa auto prin includerea ei intr-o taxa unica de mediu, alaturi de alte doua obligatii.