De doua ori mai multi barbati decit femei practica shoppingul ca „sport".

Doar 30,81% dintre respondentii unui sondaj al revistei ,,Psihologia Azi’’ considera cumparaturile relaxante, in timp ce restul de 69,19% se declara stresati de acest aspect. Sindromul relaxarii prin cumparaturi este des intilnit in alte tari. In Romania insa, „mersul la cumparaturi pentru relaxare" este inca privilegiul persoanelor cu venituri foarte mari. Grija pentru satisfacerea nevoilor de baza sau, altfel spus, grija zilei de miine nu le permite romanilor sa se relaxeze la cumparaturi, argumenteaza autorii sondajului. Pe de alta parte, barbatii considera, in numar mult mai mare, ca mersul la cumparaturi ii relaxeaza. Dintre cei pe care cumparaturile ii relaxeaza, 63,48% sint barbati, restul de 36,52% sint femei.

Sondajul a mai constatat ca 56,44% dintre romani nu isi aloca un timp dedicat pentru cumpararea cadourilor. „Programul aglomerat nu le permite acest lucru. Circulatia lor in natura este birou-acasa-birou. In timpul liber ramas prefera sa se uite la tv, sa citeasca, sa petreaca clipe frumoase in famile etc.", comenteaza ,,Psihologia Azi’’.

Studiul a fost realizat in perioada octombrie-noiembrie 2007, pe un esantion de 300 de persoane intre 18 si 55 de ani, dintre care 55% femei si 45% barbati. Participantii au raspuns intrebarilor online, prin completarea formularului postat pe www.psihologia.ro, cit si prin interviuri directe.