TVR ar putea vinde cu peste 10.000 de euro 30 de secunde de publicitate la meciurile Romaniei.

Cererea de spatiu publicitar la TVR pentru Euro 2008 este foarte mare inca din acest moment. Grupa nu va afecta solicitarile pentru ca, oricum, ne asteptam la cereri aproape de sold out", spune Radu Budes, managing partner Splendid Media, agentia care se ocupa de spatiul de publicitate al TVR. El nu crede ca audienta va fi mult mai mare in contextul cunoasterii adversarilor din grupa, dar cresterile de rating vor influenta pretul per difuzare platit de clienti. Vinzarea de tv pentru o reclama de 30 de secunde este rezultatul inmultirii dintre ratingul atins de fiecare spot cu pretul pe punctul de rating, negociat cu fiecare client.

Fiind un eveniment ultraspecial, CE 2008 va avea o politica de preturi aparte. Fata de preturile pe punctul de rating practicate in restul anului, cele pentru CE pot fi de doua sau chiar de trei ori mai mari, politica noastra prevazind preturi diferite pentru meciurile fara Romania din grupe, meciurile cu Romania in grupe, fazele superioare cu sau fara Romania. In faza grupelor, meciurile Romaniei pot aduce audiente cu 50-60% mai mari decit celelalte. Avind aceasta variabila, audienta, putem doar estima preturi per spot, dar pot spune cu certitudine ca vor exista spoturi cu valori de peste 10.000 de euro", mai spune Budes, care se asteapta la audiente-record si la cote de piata in prime time de pina la 70-75% in cazul meciurilor nationalei.