In conditiile in care Bucurestiul este o piata imobiliara in plina dezvoltare, intensificarea concurentei pe acest segment este usor de observat, un prim semn in acest sens fiind reprezentat de anuntarea a tot mai multe proiecte rezidentiale. Lucru vizibil nu doar in interiorul Capitalei, ci si in comunele din jurul acesteia. Consecinta fireasca a intensificarii concurentei, se impune astfel necesitatea stringenta de diferentiere intre multitudinea dezvoltatorilor si a ansamblurilor propuse de acestia. Valabila mai ales pe segmentul de lux - unde asteptarile cumparatorilor de rezidentiale cresc in proportionalitate directa cu pretul pe care il achita pentru o locuinta -, aceasta tendinta de diferentiere poate lua diverse forme.Clienti fideli ai serviciilor spa sunt strainii veniti in RomaniaConform specialistilor companiei imobiliare EuroMetropola, integrarea de centre spa in cadrul ansamblurilor rezidentiale reprezinta una dintre formulele adoptate de catre dezvoltatorii imobiliari, in scopul de a satisface clientii din categoria upper-middle-class. Fiind un concept de tip exclusivist, implementat de curand in piata romaneasca, spa-ul este destinat clientilor din categoria high-class.
Segmentul tinta al unor astfel de servicii este asadar alcatuit, in general, din persoane ce beneficiaza in mod obisnuit de astfel de tratamente in strainatate - oameni de afaceri, expati, turisti straini veniti in vacanta sau in delegatii. Acesta este motivul pentru care spa-ul are cel mai mare potential de afirmare, fiind vorba de un sector in care se pune un foarte mare accent pe servicii si pe calitatea acestora. "Includerea acestor servicii in oferta turistica reprezinta un avantaj net pentru hotelieri", sunt de parere reprezentantii EuroMetropola.Cumparatorii cu bugete peste medie se uita la facilitatile oferite de un complexDeschiderea catre serviciile unor centre spa este valabila insa si pentru cei care se afla in cautarea unei locuinte si dispun in acest scop de un buget peste limita medie. Astfel de potentiali clienti pentru ansamblurile rezidentiale noi au drept criterii de selectie nu doar locatia, suprafata si finisajele, ci si facilitatile pe care le ofera complexul respectiv. "Noile standarde pe segmentul de lux impun amenajarea de zone de entertainment, in care se regasesc piscina, spatiu pentru wellness, sala de fitness, loc de joaca pentru copii, restaurant si cafenea", noteaza specialistii EuroMetropola.
Acestia observa ca, in conditiile tendintei de imbunatatire a conditiilor pe segmentul ansamblurilor rezidentiale, spa-ul castiga popularitate, mai ales pentru ca ritmul alert al vietii cotidiene, aglomeratia orasului, stresul si oboseala de la locul de munca accentueaza nevoia de relaxare fizica si psihica.Un centru spa poate fi integrat doar in ansambluri de mari dimensiuniRecurgerea la integrarea unui centru spa ca element de diferentiere fata de alte ansambluri rezidentiale nu este insa pe atat de simpla pe cat ar putea parea la prima vedere. Motivul nu este neaparat valoarea unei astfel de investitii, care este, de altfel, dificil de estimat, depinzand foarte mult de zona si de diversitatea serviciilor oferite. "Un aspect foarte important de care dezvoltatorii tin cont atunci cand au in vedere dezvoltarea unui spa intr-un viitor ansamblu rezidential este suprafata construita a acestuia", subliniaza reprezentantii EuroMetropola, precizand ca, in general, spa-ul nu se poate integra decat in ansamblurile rezidentiale de mari dimensiuni.
Acesta este motivul pentru care un astfel de centru de relaxare si infrumusetare nu reprezinta o solutie tocmai viabila pentru dezvoltatorii din interiorul orasului. "Aici, suprafata de construire este limitata, iar constructorii prefera sa o exploateze altfel, transformand-o in zona de locuit", ne-au aratat specialistii EuroMetropola. Acestia au adaugat ca, in zonele adiacente Capitalei - acolo unde terenurile au inca preturi rezonabile si permit achizitia unor suprafete mult mai generoase -, dezvoltatorii isi permit sa acorde o mare atentie amenajarii acestor spatii de recreere. "Ceea ce ii determina pe dezvoltatori sa faca o investitie substantiala este ideea ca spa-ul adauga valoare, atat unui complex rezidential, cat si unui hotel", subliniaza analistii.Piata spa va creste direct proportional cu dezvoltarile de luxPrivind lucrurile din perspectiva "boom-ului" resimtit pe segmentul rezidential si, mai nou, pe cel hotelier, potentialul de dezvoltare al pietei spa autohtone este usor de observat. "Pe termen lung, centrele spa vor lua amploare direct proportional cu dezvoltarile imobiliare de lux", estimeaza analistii EuroMetropola. Astfel, in conditiile in care gusturile oamenilor se educa, atat noii locatari ai ansamblurilor rezidentiale, cat si clientii hotelurilor de elita isi vor dori mai mult, de la un spatiu locativ, fie el ocupat permanent sau temporar.
Din cauza lipsei de timp, acestia vor vrea sa se bucure de avantajele unui centru spa aproape de casa, ceea ce va duce la o crestere substantiala a cererii pentru serviciile oferite de astfel de centre.
Aceasta modificare a cererii va duce, in mod evident, la o schimbare notabila a structurii ofertei pe segmentul rezidential. "Ţinand cont de aceste tendinte, dezvoltatorii ce activeaza pe sectorul imobiliar vor lua in calcul necesitatea existentei unui centru spa in cadrul unui proiect, chiar daca acest fapt va creste costurile finale", apreciaza specialistii EuroMetropola.