Cel mai frumos, mai destept si mai descurcaret popor din lume isi inmatriculeaza masini in Bulgaria sau da politia in judecata.

In mod sigur, taxa de prima inmatriculare nu se va schimba pe 1 ianuarie, ci undeva la jumatatea anului viitor, iar de lichidarea ei nici nu poate fi vorba.

Ca ea va fi redusa cindva, anul viitor, ne incurajeaza estimarea bugetara a veniturilor din taxa auto, in scadere in 2008. Ca taxa nu se va schimba in lunile urmatoare ne asigura un precedent. In primavara, Comisia Europeana „soma" Romania sa reduca nivelurile taxei auto la masinile second-hand in doua luni, exact cum face si acum. Birocratilor europeni le-a trebuit insa sase luni de la expirarea termenului ca sa treaca la faza a doua a procedurii deschise impotriva statului roman pentru incalcarea Tratatului de aderare. Cel mai probabil asa se va intimpla si de aceasta data. Pasul al treilea este aducerea Guvernului in fata instantei Uniunii. Si apoi va fi vorba de un proces, si acesta cronofag. Asadar, putem ramine cu taxe de mii de euro la inmatriculare pentru foarte multa vreme.

Dar poate oare Guvernul opri cel mai destept, mai frumos si mai descurcaret popor din lume sa-si ia masina din Germania pentru ca e mai buna si mult mai ieftina decit un „Golan"?

Raspunsul scurt e nu. Guvernul n-a restrictionat, inca, accesul la forumurile de masini. Acolo sint deja citeva solutii pentru evitarea taxei auto. Detaliate, legale si probate. Internetul este singurul loc in care Sebastian Vladescu, tatal taxei de prima inmatriculare, n-a reusit sa ajunga pentru ca (faza filmata care se gaseste tot pe Internet, cuvintul-cheie fiind „paralel") nu le avea deloc cu calculatoarele.

Nu veti face nici un pacat, pentru ca, dupa spusele Guvernului, taxa auto n-are relevanta in buget. Si-a facut treaba, oprind importurile de masini second-hand in primul an de aderare si a adus profit importatorilor de masini noi marca Citroën. Nu va puneti sperante in banii care s-ar putea intoarce de la Guvern; ce-i in mina nu-i minciuna.

In plus, votul a fost dat unui regim liberal, in vreme ce aceasta taxa este buna de dat exemplu in manuale la capitolul interventionism. Pina si cei mai socialisti dintre europeni au rosit in fata acestei inventii diabolice care reuseste sa creasca birul in functie de vechimea masinii, dar care tinteste fix autoturismul care e mai bun si mult mai ieftin decit Loganul.