Pilotul spaniol este dur la negocierile pentru un nou contract, bazindu-se pe numele sau si pe forta sponsorilor asociati dublului campion mondial din Formula 1.

Ramas fara contract dupa ruperea intelegerii cu McLaren, Fernando Alonso pare a avea dificultati in gasirea unei echipe din cauza pretentiilor exagerate ale spaniolului. Dupa scurtcircuitul cu oficialii Renault, care au inghetat negocierile pina pe 6 decembrie pentru ca dublul campion mondial nu a vrut decit un an de contract, dar ramin favoriti, si proprietarul Red Bull Racing, Dietrich Mateschitz, a anuntat oficial ca renunta la spaniol pe aceleasi considerente: „Au existat multe speculatii cu privire la venirea lui la Red Bull sau la Toro Rosso, dar va spun ca eu nu stiu nimic despre asa ceva. Avem patru piloti sub contract". Alonso insista pentru o intelegere pe un an in speranta ca la finalul sezonului se va putea transfera la Ferrari.

Un contract cu Alonso, pe care Bernie Ecclestone il compara cu Michael Schumacher in ceea ce priveste influenta asupra unei scuderii, inseamna mai mult decit achizitionarea unui pilot, iar spaniolul este constient de acest lucru. In afara sponsorilor care nu se despart de spaniol, exista si alte beneficii. Un studiu al Optimedia a aratat ca transferul lui la McLaren a insemnat o crestere cu 30% a acoperirii mediatice a scuderiei anglo-germane. Conform unei alte cercetari, a Universitatii din Navarra, 128.000 de stiri cu si despre Alonso au aparut in lume in perioada martie-octombrie, numele spaniolului fiind citat si de 2.800.000 de ori pe site-uri. In cazul in care ar alege sa revina la Renault, previziunile cercetatorilor sint ca ar pierde 26% din aceasta acoperire mediatica. Recomandarea este sa aleaga Ferrari, destinatia imposibila in acest moment aducindu-i o crestere a cifrelor cu 12%. Pe de alta parte, orgoliul lui Alonso poate provoca si pagube colaterale, razboiul sau cu Hamilton costind Mercedes o scadere cu 9% a imaginii. „Adevarul este ca singura relatie care s-a incheiat urit a fost cea cu Fernando Alonso", a declarat Ron Dennis intr-un interviu acordat cotidianului columbian „El Tiempo de Bogota", in care directorul McLaren anunta ca are 60 de ani si se gindeste la retragere, neexcluzind ca in locul lui Alonso sa fie promovat pilotul de teste Pedro de la Rosa.

Ralf Schumacher este si el in cautarea unei echipe dupa ce a fost tras pe dreapta de Toyota. Dupa ce s-a autopropus fara succes la McLaren, va da teste la fosta Spyker, rebotezata Force India in urma achizitionarii pachetului majoritar de catre omul de afaceri Vijay Mallya. Tot aici se va prezenta si Giancarlo Fisichella, cel mai probabil pentru a-i face loc lui Alonso la Renault.