Raspunsul nesatisfacator dat de autoritatile romane Comisiei Europene cu privire la taxa de prima inmatriculare a dus la de­clan­sarea fazei a doua a procedurii de infringement impotriva Romaniei. Autoritatile romane si Comisia Europeana au purtat o ampla corespondenta pe acest subiect in ultimele noua luni, insa nu au ajuns la un acord. Pentru revizuirea modului de calcul al taxei auto, CE ne mai acorda un termen de doua luni inainte de a da in judecata statul roman la Curtea Europeana de Justitie (CEJ). Colegiului Comisarilor, care a luat decizia declansarii fazei a doua din procedura de infringement, a tinut cont si de numarul mare de scrisori ajunse la Bruxelles de la cetatenii romani nemultumiti de faptul ca trebuie sa plateasca taxa atat de mare.  PROMISIUNI.Finantele vor elabora, anul viitor, un proiect de ordonanta de urgenta pentru mo­dificarea taxei auto in acord cu cerintele Comisiei Europene, actul urmand sa fie aprobat de Guvern in februarie-martie si sa intre in vigoare de la 1 iulie 2008, potrivit unor surse guvernamentale. Incasarile din taxa de inmatri­culare au ajuns la 787,6 milioane de lei (peste 225 milioane de euro), la jumatatea lunii noiembrie, potrivit datelor furnizate de Ministerul Economiei si Finan­telor. Suma colectata din taxa de inmatriculare depaseste nivelul de 766,8 milioane de lei (219 milioane de euro) estimat de autoritati, prin legea bugetului de stat, pentru tot anul 2007. Pentru 2008, Finantele au programata€‚incasari din aceasta taxa dea€‚600,8 milioane de lei (171 milioane de euro). Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capa­citatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 de euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.