Considerand ca nu se mai justifica pastrarea lor, mai ales din cauza gradului insuficient de ocupare si a conditiilor actuale de piata, Consiliul de Administratie al Tarom a aprobat vanzarea celor doua aeronave A 310 pe care le-a scos din circuit in urma cu patru ani pentru a fi reparate. Deocamdata au fost definitivate operatiunile de iesire din conservare si reparatie doar pentru prima aeronava tip A-310 (YR-LCA), aceasta intrand in operare la sfarsitul lunii iulie 2007, cand a efectuat si prima cursa comerciala.
Aeronavele A-310 ale Tarom au fost cumparate in 1992, scoase din circuit la inceputul anului 2003 si incluse ulterior intr-un program de reparatie si revizie tehnica.
La inceputul lunii februarie, oficiali ai MT sustineau ca vor fi duse la Toulouse si Frankfurt pentru reparatii in luna martie, urmand ca acestea sa fie introduse pentru cursele lungi, inchiriate sau vandute. "In 2003 aceste aparate au fost oprite la sol de catre fosta directoare Odobescu, cumnata lui Nastase, si de catre fostul ministru Mitrea, ambii "specialisti" in aviatie, insa fara a lua in calcul si o strategie pe viitor", afirma Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor. Potrivit acelorasi surse, aeronavele inregistrau cheltuieli de 12 mil. euro/an fara sa se ridice de la sol, iar daca zburau cu o capacitate de peste 70%, pierderile erau si mai mari. In aceste conditii s-a decis conservarea lor, ceea ce implica doar cheltuieli de pana la un milion euro pe an. In afara aeronavelor in cauza, Tarom detine trei avioane Airbus 318, cinci Boeing 737-300, patru Boeing 737-700 si sapte ATR 42-500.