Comparativ cu vecinii de la sud, avem mai multe centre comerciale si cheltuim mai mult la cumparaturi.

Retailerii internationali au investit pina in prezent aproximativ 31 de milioane de euro in Romania pentru construirea de centre comerciale cu o suprafata de 584.000 mp. Vecinii nostri bulgari nu stau atit de bine la investitiile pe zona de retail, acestea insumind 28,5 milioane de euro, potrivit companiei de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield. In ceea ce priveste vinzarile de retail, bulgarii inregistreaza 7,8 miliarde de euro anual, in timp ce, in Romania, cifra aproape ca se tripleaza, pina la 20,6 miliarde de euro. Si la cheltuielile per capita ii batem pe bulgari, cu un raport de 66 la 22 de euro.

Cresterea cheltuielilor pe acest sector este de aproximativ 20% in Romania, in vreme ce, in Bulgaria, cifra nu se ridica la mai mult de 12,6%. De asemenea, la noi cresterea vinzarilor de retail este de circa 36%, in timp ce vecinii nostri de la sud sint cu mai mult de jumatate in urma, cresterea vinzarilor fiind de 12,4% anual. Cushman&Wakefield estimeaza ca numai in acest an in Romania va fi disponibila o suprafata de 515.000 mp de spatiu de retail. In prezent exista 32 de centre comerciale si alte 20 sint planificate sa fie inaugurate in 2008. Se estimeaza ca, in Bucuresti, stocul total de spatiu modern de retail va creste la 310.000 mp pina la finalul lui 2009. „Incercam sa prindem din urma capitale ca Budapesta si Praga", a declarat Razvan Gheorghe, directorul general al Cushman&Wakefield Romania, la tirgul international pentru proiecte comerciale MAPIC, desfasurat la Cannes. Potrivit lui Gheorghe, Romania ofera investitorilor straini multe oportunitati si nu in ultimul rind profitabilitate. „In Polonia si Ungaria, nivelul yield-ului este de 5,5%, in timp ce in Romania acesta variaza de la 7 la 7,5%," spune el. In Bulgaria, yield-ul se ridica la 8%, potrivit datelor Cushman&Wakefield.