Compania de vinzari directe Amway vinde intr-o luna cit comercializa intr-un an atunci cind a intrat pe piata din Romania.

Amway Romania, filiala companiei americane Amway Corporation, a ajuns in primele zece luni ale acestui an la vinzari de 99,6 milioane de lei, comercializind 3,4 milioane de produse. Pentru acest an, compania estimeaza ca va ajunge la comenzi in valoare de 125 de milioane de lei, cu circa 22% peste nivelul din 2006, cind compania a vindut produse in valoare de 102,8 milioane de lei.

„Am crescut peste nivelul pietei de cosmetice din Romania, estimata la 700 de milioane de euro. Acum echivalam volumul din 2000 intr-o singura luna. Daca in 1999-2000 vindeam de 5-6 milioane de lei pe an, acum, in ultima zi din luna, cind se contabilizeaza tot, vindem de peste 4 milioane de lei. Vinzarile directe au inceput sa fie privite cu alti ochi de catre romani, care au inteles ca prin aceasta metoda isi pot suplimenta veniturile si isi achizitioneaza si produse de calitate", a declarat George Popescu, branch manager Amway Romania.

De altfel, Amway Romania se afla pe locul 5 in topul filialelor Amway din Europa din punctul de vedere al cresterii vinzarilor. Spre exemplu, in 2006, compania a vindut cu 48% mai mult fata de anul anterior, iar in 2005, cresterea a fost de 61% fata de 2004. Cel mai mare plus in vinzari a fost inregistrat in 2004 fata de 2003, de 81%, compania atingind atunci o valoare a vinzarilor de 43,1 milioane de lei. „Tarile din centrul si sud-estul Europei au cele mai mari cresteri pentru ca in aceasta zona am deschis mai tirziu. Astfel, Turcia, Ucraina si Ungaria au raportat cresteri de 30-40%. In schimb, pietele din America si din Asia au ajuns la o anumita maturitate", a mai explicat Popescu.

Amway ofera in acest moment zece game diferite de produse, printre care cosmetice, suplimente alimentare, produse de ingrijire a locuintei, precum si o gama premium constind in parfumuri, lenjerie si bijuterii. Cele mai vindute sint produsele pentru sanatate si pentru frumusete, care reprezinta 60% din vinzarile totale. Suplimentele alimentare au si ele o crestere importanta, cu 15-20% pentru 2007. Compania are 60.000 de distribuitori autorizati (persoane care au dreptul de a comercializa produse Amway) si clienti. „15.000-20.000 sint distribuitori activi si, in medie, distribuie fiecare doua comenzi pe luna", mai spune Popescu. Potrivit acestuia, 70% dintre comenzi vin prin Internet si 15-20% prin magazinul din Bucuresti. Pe segmentul de cosmetice, principalul concurent al Amway este Avon.