Patru critici literari schimba impresii despre impactul literaturii furnizate de Cotidianul, cu ocazia implinirii a 50 de titluri oferite cititorilor ziarului.

„Initiativa Cotidianului de a oferi cititorilor sai fideli carti de cea mai buna calitate a infirmat o prejudecata pe cit de comoda, pe atit de daunatoare, si anume ca cititorii de presa cotidiana nu «inghit» produse culturale, preferind lecturile «usoare». Cea mai buna dovada ca initiativa a fost un succes o constituie cresterea numarului de cititori (singurul cotidian care a crescut), dar si fenomenul pe care l-a declansat: tot mai multe ziare centrale au inceput sa preia modelul brevetat de Cotidianul. Ii felicit pe cei din echipa redactionala pentru ca au avut curajul sa ridice stacheta, in contextul in care regula nescrisa in mass-media pare sa fie promovarea prostului gust si a kitschurilor cu pretentii intelectuale", spune criticul literar si redactorul-sef al „Observatorului Cultural", Carmen Musat.

„La prima vedere, o asemenea performanta pare neverosimila, insa, la o a doua, mi se pare cit se poate de verosimila. Colectia «Literatura» de la Cotidianul a devenit o prezenta familiara in rindurile celor care iubesc lectura, dar nu-si pot permite sa achite costul din ce in ce mai piperat al cartilor. Marele merit al Colectiei «Literatura» e acela de a fi reusit sa imbine fericit atractivitatea prezentarii cu substantialitatea ofertei si cu niste costuri cit se poate de accesibile, mai ales ca o mare parte din publicul cititor de carte e alcatuit din oameni cu salarii nu foarte spectaculoase", puncteaza criticul literar Paul Cernat. El vede utilitatea acestui demers si din punctul de vedere al editorilor de carte: „Cred, in acelasi timp, ca aceasta colectie de la Cotidianul a reusit sa ia pulsul pietei atit in ceea ce priveste dorinta de lectura a publicului, cit si in privinta posibilitatilor sale financiare actuale si, din acest punct de vedere, poate constitui un barometru demn de luat in seama de catre editori".

Criticul literar Marius Chivu isi aminteste ca „se tot spunea ca lumea citeste putin, dar iata ca, atunci cind oferi titluri, a caror valoare literara e dincolo de orice indoiala, la pret ultra-rezonabil, lumea se apuca de citit. Stiu ce spun caci merg cu metroul si vad cartile colorate ale colectiei in miinile oamenilor. A inceput sa se citeasca in metrou si asta e meritul Cotidianului", opineaza Chivu. Colegul sau de breasla, Alex Matei, califica astfel Colectia „Literatura": „Este, fara nici o indoiala, cea mai buna initiativa culturala din presa cotidiana romaneasca de dupa revolutie. N-ar strica sa continue, dar si sa se imbogateasca cu titluri romanesti".

Spoturile campaniei pentru Colectia „Literatura" le puteti urmari pe www.cotidianul.ro/select