Anul viitor va fi data in folosinta linia de metrou ce face legatura intre cartierul Nicolae Grigorescu - Soseaua de Centura. Autoritatile au planuri ambitioase pentru dezvoltarea infrastructurii subterane.

Traficul infernal din Capitala face ca numarul persoanelor care apeleaza la calatoria cu metroul sa fie din ce in ce mai mare, de la un an la altul. "Traficul de la suprafata s-a mutat in subteran, la metrou, deoarece ajungi mult mai repede. Astfel, traficul cu metroul a crescut peste limitele prognozate. Intr-o zi lucratoare s-au inregistrat 700.000 de calatori", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, cu ocazia aniversarii a 30 de ani de la infiintarea societatii Metrorex. Autoritatile au proiecte marete cu privire la dezvoltarea retelei de metrou din Capitala.


MAGISTRALA 4. Pana la 15 iunie 2008 va fi pus in functie tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu - Linia de Centura. Acest tronson are o lungime de 4,75 kilometri de linie dubla si cuprinde patru statii. Investitia totala se ridica la 76 de milioane de euro, fonduri asigurate prin credit de la Banca Europeana de Investitii (BEI), precum si de la bugetul de stat. Tronsonul porneste de la intersectia Bulevardelor Nicolae Grigorescu cu Theodor Pallady, pana la linia de centura, in comuna Catelu. Lucrarile au inceput in 1989, insa au fost intrerupte in 1999 si reluate un an mai tarziu.


DRUMUL TABEREI. Lucrarile la linia de metrou ce va face legatura intre cartierele Drumul Taberei-Pantelimon, denumita Magistrala 5, vor incepe anul viitor si se vor derula in doua etape. Astfel, constructia liniei de metrou Universitate - Drumul Taberei va incepe anul viitor, iar pentru tronsonul Pantelimon - Universitate in 2009. Valoarea investitiei pentru cele doua tronsoane este de aproximativ 1,5 miliarde de euro. "In 2008 va incepe executia magistralei 5, Piata Universitatii - Drumul Taberei, investitie care va fi de peste 700 milioane de euro. Memorandumul de finantare pentru acest tronson a fost agreat de BEI si asteptam acum acordul Ministerului Finantelor. Daca Ministerul Finantelor nu va rezolva problema memorandumului in doua-trei luni voi introduce proiectul pe lista obiectivelor finantate de la bugetul de stat sau voi merge pe finantare prin parteneriat public privat", a explicat Ludovic Orban. Magistrala 5 va avea o lungime de 17 kilometri de linie dubla si va cuprinde 26 de statii.