Saptamana viitoare, ministrul Mediului, Attila Korodi (foto), impreuna cu ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, vor merge la Bruxelles pentru a cere "politicos" oficialilor Comisiei Europene urgentarea gasirii unor solutii legate de aplicarea taxei auto in Romania.

"Am avut permanent consultari la nivelul expertizei tehnice, ni s-au cerut informari, le-am dat. Ni s-a cerut permanent o corespondenta intre aceste niveluri si pretul masinilor care se practica in Romania. Am dat toate aceste informari, dar raspunsul inca intarzie", a spus Vosganian. Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.


INFRINGEMENT. CE a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare. Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru masinile cu o capacitate de peste 3.000 cmc si clasificate ca non-euro.

Expertii comunitari sustin ca procedura de infrigement (incalcarea reglementarilor comunitare), initiata de CE in martie, poate sa fie suspendata numai daca Romania va transmite un proiect de modificare a taxei in conformitate cu prevederile comunitare.