"Totul e de vanzare!", spune presedintele Ion Nan
Directorul general Romtrans SA nu vrea sa faca dezvaluiri
Subiect pe ordinea de zi la AGA: "Posibilitatea de atragere a unui investitor strategic"Managementul companiei Romtrans a confirmat pentru Curierul National ca exista cereri de cumparare a societatii. "Totul e de vanzare! Suntem o companie buna si e normal sa existe solicitari pentru Romtrans", a confirmat Ion Nan, directorul general. Acest lucru a fost reiterat si de Valeriu Dascalu, directorul general adjunct al Romtrans SA. Cu toate acestea, cei doi manageri nu au vrut sa faca public din partea cui sunt aceste cereri. Cert este ca, pe data de 07.11.2007, Consiliul de Administratie al Societatii Comerciale a convocat Adunarea Generala a Actionarilor la sediul Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, asa cum reiese din partea a IV-a a Monitorului Oficial (M.O.), nr. 2571, din data de 1 octombrie 2007. Toti actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor la data de 26.10.2007 au fost invitati sa participe. "Nu va pot spune ce s-a discutat", a spus Ion Nan, intrebat de Curierul National. Nici nu era nevoie, pentru ca pe ordinea de zi nu erau decat doua subiecte clare. Primul: imputernicirea Consiliului de Administratie pentru explorarea unor posibilitati de atragere a unui investitor strategic prin cumpararea de actiuni. Al doilea subiect, intitulat generic: diverse.Managerii societatii Romtrans au fost discreti si la vanzarea diviziei de curieratIn luna mai 2007, compania Cargus, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de curierat, a achizitionat divizia de curierat a Romtrans. In urma acestei achizitii, directorul companiei Cargus, Augustin Plesea, declara: "Ne-am marit flota cu aproximativ 10%, pana la circa 1.300 de autovehicule si am angajat inca 40 de oameni". Conform lui Augustin Plesea, valoarea tranzactiei a fost sub cinci milioane de euro. Cargus a avut in 2006 o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, pierzand primul loc pe piata in favoarea companiei Fan Courier, care s-a diferentiat cu o cifra de afaceri de 21,5 milioane de euro. In primele trei luni ale anului 2007, Cargus a avut o cifra de afaceri pe curierat international de peste sase milioane de euro, in crestere cu 45% fata de aceeasi perioada a anului 2006. Piata privata de posta si curierat era in 2006 de circa 130 de milioane de euro, fata de 100 de milioane de euro in 2005. Principalii jucatori pe curierat international sunt DHL si TNT, in timp ce pe curierat intern mai activeaza Fan Courier, Curiero sau TCE Logistica.
Şi in acea perioada, reprezentantii Romtrans erau la fel de secretosi si nu doreau sa dezvaluie cine este cumparatorul diviziei. Dupa realizarea tranzactiei, Romtrans a continuat sa deruleze activitati in domeniul curieratului,fiind actionar la Trans Courier Service, agent autorizat al companiei americane de curierat rapid UPS.
Conform bilantului contabil depus in 2006, Romtrans a inregistrat o cifra de afaceri de circa 80 de milioane de euro, in crestere cu 5% fata de 2005, si un profit aferent de 4,3 milioane de euro, in scadere cu 50% fata de anul precedent.Romtrans, o societate cu cifra de afaceri de 80 milioane de euroSocietatea Romtrans S.A este o societate comerciala pe actiuni, cu personalitate juridica, care functioneaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale si potrivit prevederilor "Contractului de societate pe actiuni" si a "Statutului Societatii". Organizata pe principiul holdingului, Romtrans are in componenta sa o unitate centrala si noua agentii de tip sucursala, fara personalitate juridica, cu sediile in Arad, Bucuresti, Constanta, Mol I Constanta Sud, Galati, Giurgiu, Iasi, Oradea si Valea lui Mihai. Romtrans are peste 80 de puncte de lucru in toata tara. Conform bilantului contabil depus in 2006, Romtrans a inregistrat o cifra de afaceri de circa 80 de milioane de euro, in crestere cu 5% fata de 2005, si un profit aferent de 4,3 milioane de euro, in scadere cu 50% fata de anul precedent.
Prezenta pe piata transporturilor din anul 1952, membru FIATA din 1974, privatizata in 1994, Romtrans este lider in domeniul transportului si al expeditiilor. Are aproximativ 1500 de angajati care lucreaza in sediul central din Bucuresti, in cele 9 sucursale si cele aproximativ 80 de birouri raspandite in intreaga tara. Romtrans este fondatoare a 12 companii nationale cu un capital mixt si a 7 reprezentante in strainatate, aflate in Germania, Belgia (Antwerpen), Ungaria, Republica Moldova. Organismele de conducere ale companiei sunt Adunarea Generala a Actionarilor si Consiliul de Administratie. In domeniul transporturilor, societatea ofera servicii de transport international si expeditii privind importuri, exporturi si tranzit pe toate modalitatile de trafic; cale ferata catre diferite destinatii din Europa, tarile CSI, Orientul Apropiat, Mijlociu si Indepartat; transporturi rutiere cu marfuri generale, periculoase, agabaritice si transporturi combinate; transporturi aeriene prin aeroporturile internationale din Otopeni si Baneasa; transport maritim/fluvial, multimodal si containerizat pe Marea Neagra (Constanta) si Dunare; grupaj cu marfuri catre si dinspre tarile din Europa si de pe alte continente, prin propriile terminale aflate in Bucuresti, Arad, Oradea, Timisoara, Brasov,Sibiu, Giurgiu, Constanta, Iasi, Galati. Romtrans are o retea nationala proprie de transport intern (camioane complete). Grupajul si distributia interna se realizeaza prin folosirea retelei proprii de terminale pentru colectarea si distributia bunurilor din toata tara.
De asemenea, societatea organizeaza proiecte logistice de transporturi complexe, in conformitate cu cerintele clientilor, pentru diferite categorii de incarcaturi si destinatii (colectare, depozitare, formalitati vamale si distributie de marfuri, transport combinat si agabaritic). In domeniul operatiunilor portuare, Romtrans are propriul Terminal 1S, aflat in Portul Constanta Sud, la 800 de metri de canalul Dunare - Marea Neagra si aproape de Zona Libera Constanta. Are conexiune directa la drumul national si calea ferata. Ofera ca operator portuar servicii de: incarcare nave fluviale si maritime, navlosire, manevrarea marfurilor (o capacitate de 3-4 milioane tone/an), descarcarea navelor, expeditii, stocare, sortare, conditionare, distributie de bunuri, depozitare (inclusiv in silozul propriu pentru grane situat in terminalul 1S, cu o capacitate de 100.000 tone). Un alt serviciu pe care societatea il ofera este de comisionar in vama pentru importuri, exporturi si tranzit, precum si servicii de consultanta vamala. Romtrans detine retea proprie de depozite in marile orase ale tarii (64.000 MP suprafata acoperita, 230.000 MP platforme). Compania ofera clientilor sai servicii de depozitare, manipulare etc., in Zonele Libere aflate in Portul Constanta (la Marea Neagra) - platforma de 10.000 MP, Portul Giurgiu (pe fluviul Dunarea) - platforma de 5.500 MP si o suprafata acoperita de 500 MP, Curtici Arad - o suprafata acoperita de 4.000 MP si Braila (langa Portul Braila, pe fluviul Dunarea ). Nu in ultimul rand, ofera pachet de servicii logistice pentru Targuri si Expozitii interne si internationale, care pot include posibilitati de depozitare, manipulare si formalitati vamale.