Microsoft vrea sa ajunga in urmatorii 3-5 ani in primele doua pozitii ale jucatorilor de pe piata de publicitate online, datorita unei strategii menite sa creasca actiunile in cautarile pe Internet, informeaza Reuters, citat de NewsIn.
Gigantul software urmareste sa ajunga din urma principalii sai rivali, Google si Yahoo, pe o piata globala de publicitate online de 40 miliarde dolari, axandu-se pe vanzarea de publicitate prin intermediul link-urilor de cautare pe Internet. Preluarea companiei aQuantive pentru suma de sase miliarde de dolari reprezinta cea mai mare achizitie din istoria companiei Microsoft si a fost decisa in august. "Daca privim la peisajul celorlalti competitori sau altor companii din acest domeniu, noi nu numai ca avem tehnologia si capacitatea de dezvoltare, dar avem si inclinatia de a investi pe termen lung", a spus Kevin Johnson, presedintele diviziei de platforme si servicii al Microsoft. Johnson a mai spus ca intentioneaza ca site-urile de Internet precum MSN.com sau e-mail-ul Windows Live sa reprezinte 10% din toate vizualizarile pe Internet, fata de 6% cat detine in prezent. De asemenea, acesta vrea ca procentul minutelor petrecute pe site-urile de Internet ale companiei sa creasca de la 17% la 20%.
Potrivit firmei comScore, Microsoft a inregistrat in septembrie 10% din piata de cautare pe Internet, compania planuind sa creasca acest procent la 30%. Microsoft tinteste sa obtina 40% din banii veniti din platformele de publicitate digitala, fata de 6% cat are in prezent.
Pe langa investitia in aQuantive, Microsoft isi propune sa investeasca anul acesta in noi data center si servere, investitie ce se va plasa intre 1,5 si 1,7 miliarde dolari.