Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a decis sa nu prelungeasca termenul de valabilitate a ofertei de vanzare a pachetului de actiuni detinut la ┼×antierului Naval Mangalia, termen care a expirat, dupa prelungirea sa cu 180 de zile, la data de 13 noiembrie 2007.
Potrivit Autoritatii, decizia a fost luata ca urmare a faptului ca oferta finala, imbunatatita si irevocabila depusa, in cadrul sedintei de negociere din data de 24 octombrie a.c., de catre ofertantul SC 2x1 Holding Cape Midia Shipyars SA Constanta, a fost sub valoarea de lichidare a societatii.
"In perioada imediat urmatoare, se va intocmi un program de restructurare pentru eficientizarea activitatii societatii si cresterea atractivitatii acesteia pe piata concurentiala", nota AVAS, precizand ca, pe baza rezultatelor obtinute in urma aplicarii programului de restructurare, se va stabili cea mai buna metoda de trecere in proprietate privata a societatii. Avand un capital social de 5.276.010 lei, ┼×antierului Naval Mangalia are ca activitate principala constructia de repararea navelor.
La data de 3 iulie, AVAS a inregistrat o singura oferta pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni a societatii, reprezentand 100% din capitalul social al acesteia, din partea SC 2x1 Holding Cape Midia Shipyars SA Constanta.
Pentru a participa la licitatie, investitorul trebuia sa prezinte un plan de afaceri care sa cuprinda investitii de minimum 4,5 milioane pentru modernizare si dezvoltare pe o perioada de maximum 5 ani, din care 2,5 milioane euro la un an de la transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor.
Un alt criteriu impus de AVAS a fost ca virtualul cumparator sa faca investitii de cel putin 500.000 euro pentru mediu si sa asigure un aport in numerar, cu titlu de capital de lucru, de cel putin doua milioane euro, in termen de trei luni de la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor. AVAS cerea potentialului cumparator o experienta de minimum 5 ani si sa dovedeasca apartenenta in prezent la activitatea de proiectare, fabricatie reparare si modernizare a navelor maritime si fluviale, prin prezentarea unor documente doveditoare (certificat de inregistrare la O.R.C., act constitutiv, extras din contractele incheiate si derulate de ofertant din care sa rezulte ca au avut ca obiect domeniul mentionat).