Italienii de la Iveco au reusit sa construiasca un model care ne aduce aminte de modelele si zilele de glorie ale clasei 4x4. Massif-ul arata ca un vehicul robust si extrem de dur care ne face parca sa uitam de pretentioasele SUV-uri si sa ne gandim ca un teren accidentat este o misiune prea usoara pentru acest vehicul. Dupa ce si-a facut prima aparitie internationala (sub forma de prototip) insotind dealerul Itala in raliul inspre Beijing, Massif si-a facut debutul la un salon de anvergura la Amsterdam. Massif si-a luat designul original de la vehiculele off-road care existau inainte de "urbanizare" si transformarea in Sports Utility Vehicles, destinate in principal folosirii pe asfalt. In presa auto se vorbeste zi de zi despre marcile cunoscute si cu traditie in domeniul constructiei de autoturisme si, deseori, sunt trecute cu vederea camioanele si autobuzele, precum si de producatori cunoscuti doar pentru modelele lor heavy duty. Totusi, nu s-a putut trece usor peste ultima creatie a italienilor de la Iveco. Massif 4x4 vine cu o infatisare care aminteste de adevaratele modele off-road, patratoase si masive, pe care, din pacate, industria se pare ca le-a uitat. Modelul Iveco Massif 4x4, prezentat la RAI International Road Transport Show din Amsterdam, este derivat direct din modelul spaniol Santana PS-10, care la randul sau se bazeaza pe o platforma ce a apartinut unui model Land Rover Defender. Cu toate acestea, Massif 4x4 arata ca un model autentic pentru teren accidentat, urmand sa fie disponibil intr-o multime de variante: trei usi, cinci usi sau pick-up. Singurul motor al off-roader-ului italian va fi un turbodiesel common-rail de 2.8 litri, cuplat la o cutie manuala cu cinci rapoarte. Iveco spera sa produca intre 5.000 si 6.000 de unitati anual din noul sau model off-road, pretul sau urmand sa fie mult mai scazut decat cel al lui Land Rover Defender 2007, de exemplu. Massif va fi disponibil in patru variante: cu trei usi, cu cinci usi, in varianta pick-up si ca autosasiu cu cabina.