Disney, care planuieste sa renunte la serviciile de telefonie mobila oferite pe piata americana la inceputul anului viitor, mizeaza pe popularitatea marcii in Japonia pentru a se extinde pe cea mai mare piata de telefoane mobile dotate cu tehnologie 3G din lume.
Disney va vinde serviciile sale prin intermediul celui de-al treilea operator de telefonie mobila din Japonia, Softbank, urmand a vinde telefoanele mobile proprii la cele 2,464 magazine detinute de Softbank, au precizat cele doua grupuri intr-un comunicat.
Disney, ale carui telefoane permit parintilor sa monitorizeze traseul parcurs de copii, a fost afectat de costuri de 30 miliarde dolari cand a inchis un alt modul de telecomunicatii mobile, Mobile ESPN.
Cooperarea cu Disney ii va oferi grupului Softbank un flux constant de venituri obtinut din inchirierea unor frecvente nefolosite, insa intrarea grupului american pe piata nipona va duce la sporirea concurentei pe o piata a telefoniei mobile deja suprasaturata.
Costurile initiale de dezvoltare au indepartat multe companii internationale de piata nipona, dominata de NTT DoCoMo Inc, KDDI Corp si Softbank.
Disney va fi prima compania care va intra pe piata nipona a telecomunicatiilor mobile prin inchirierea de frecvente de emisie de la un operator local, afirma Reuters.
In Japonia, producatorii de automobile si companiile de telecomunicatii s-au folosit de frecventele operatorilor de telefonie mobila, insa aceste frecvente au fost utilizate doar pentru a permite navigarea prin GPS sau transmisia de date catre calculatoarele personale.
Softbank a achizitionat in martie 2006 operatorul de telefonie mobila Vodafone Japan, grup ce devine astfel Softbank Mobile in luna octombrie a anului trecut.