ALB a prezentat o statistica interesanta, un preview al anului 2006, dupa ce in ultimii ani companiile de leasing au fost supuse unor schimbari majore datorate tendintelor din economie si experimentelor legislative. In urma analizei activitatii membr
ALB a prezentat o statistica interesanta, un preview al anului 2006, dupa ce in ultimii ani companiile de leasing au fost supuse unor schimbari majore datorate tendintelor din economie si experimentelor legislative. In urma analizei activitatii membrilor asociatiei, se constata un ritm de crestere accelerat al pietei de leasing in ansamblu si chiar de doua ori mai mare al companiilor membre ale asociatiei.
Cauza principala o constituie diversificarea produselor si serviciilor oferite de companiile de leasing care au avut acces la finantare si suport logistic serios din partea companiilor-mama, bancile. Din informatiile de pe www.FinZoom.ro rezulta faptul ca in prezent perioada de timp pentru finantare s-a majorat considerabil, de la 3 ani in medie la 5 si chiar pana la 10 ani.
Dobanzile au scazut destul de mult, cu aproximativ 2% numai in ultimul an.
Dobanda medie pentru un leasing auto in euro este in prezent de 7,00%, insa sunt disponibile si oferte cu 5,9% dobanda, concurand serios cu dobanzile practicate de banci.
Pentru un leasing auto in RON, o dobanda medie este de 7,9%, cea mai mica dobanda fiind in prezent de 6,68% (BT Leasing). Pentru monede precum USD sau CHF, companiile de leasing nu se inghesuie sa defineasca produse.
Avansul solicitat variaza de la 20% la 0% pentru ofertele dedicate persoanelor fizice si persoanelor fizice autorizate, in sensul ca daca in urma cu cateva luni societatile de leasing tineau ca aplicantul sa suporte minimum 20% din valoarea facturii masinii, in prezent tot mai multe companii au renuntat definitiv la avans, finantand 100% valoarea masinii. Pe www.Finzoom.ro sunt afisate inca oferte ale societatilor de leasing cu produse care presupun avans pentru masinile rulate, eventual o dobanda mai mare in medie cu 0,5% decat dobanda practicata pentru achizitia unei masini noi.
Apoi conditiile de acordare a finantarii, mult mai permisive atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice, dar si pe fondul cresterii veniturilor populatiei si profiturilor companiilor, au atras foarte multi clienti in ultimul an.
Varsta si vechimea in munca ale unui aplicant persoana fizica nu mai sunt probleme de nerezolvat, oricine demonstreaza ca obtine venituri la momentul depunerii cererii de finantare poate primi aprobarea pentru o suma adaptata nivelului veniturilor.Scade leasingul auto, creste leasingul pentru echipamenteTot in urma statisticilor ALB, se observa o saturatie pe segmentul leasingului financiar destinat achizitiei de masini.
Dupa ce in 2003 a atins o cota maxima de 88%, in 2006 prezinta numai 64% din totalul finantarilor in vederea achizitiei unei masini.
Insa in paralel ia amploare leasingul operational pentru achizitia de echipamente (daca in 2003 cota era de 11%, in 2006 aceasta ajunsese pana la 20%) ce au la baza planuri serioase de investitii ale firmelor romanesti.
Anul trecut, insa, companiile de leasing s-au concentrat in dezvoltarea segmentului leasingului imobiliar, care de la 1% in 2003 din totalul finantarilor in leasing acordate a ajuns sa reprezinte 8% la jumatatea anului 2006.
Toate aceste cifre arata, dupa cum mentionam si mai sus, o saturatie a sectorului auto si mutarea interesului aplicantilor spre investitii masive pe termen lung. Practica arata ca tot mai multe companii care au nevoie de suport financiar analizeaza in acelasi timp si ofertele bancilor si pe cele ale companiilor de leasing, urmand sa aleaga pe cea mai flexibila si mai permisiva.
De aceea leasingul operational concureaza serios cu ofertele bancilor.
In cadrul leasingului operational, leasingul destinat achizitiei de echipamente are cea mai mare pondere, aproximativ 87% din total leasing operational aprobat.
S-a constatat ca nevoia de echipamente este tot mai mult satisfacuta cu produse de pe piata interna, cu implicatii majore pentru economia noastra. Astfel ca in prezent 59 procente din volumul echipamentelor finantate prin leasing operational sunt achizitionate de la companii producatoare romanesti.Piata leasingului este pe drumul cel bunIn concluzie, piata romaneasca de leasing se maturizeaza de la an la an, participa la cresterea economiei nationale si impulsioneaza productia interna de echipamente si utilaje.
Analistii www.Finzoom.ro prevad o intensificare a ponderii leasingului imobiliar destinat companiilor (care sunt tot mai interesate sa achizitioneze spatii pentru birouri si locuinte de protocol), si mai ales a leasingului imobiliar destinat construirii de cladiri si hale industriale.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.