In mod normal, anuntul in cauza ar fi fost salutat ca bine-venit. Si benefic. Dar pentru ca populatia sa piarda din vedere faptul ca e vorba de o veste buna, propagandistii fraudei morale au sarit ca arsi, sustinand ca masura il favorizeaza pe "marele oligarh". Cine altul decat Dinu Patriciu. Si ca sa-si mascheze propriile interese care tin de coruptie, fariseii din PD au condamnat initiativa anticoruptie, atribuind-o unor interese ale PNL, etichetate ca ilegitime. Cu alte cuvinte, nu e bine sa se imbunatateasca drumurile, pentru ca omul care poate asigura imbunatatirea este liberal si poarta numele de Patriciu, odios PD. Despre asta e vorba. Si, mai ales, despre faptul ca mafia constructiilor si a asfaltului (clientelei) PD are interesul ca drumurile sa se construiasca in continuare cu acelasi bitum ca si pana acum, pentru ca sa se strice repede si sa aiba firmele lor ce repara din an in an sau chiar mai des, pe banii populatiei.
De aceea, clientela PD a si tinut cu dintii de bitumul slab calitativ, cu toate ca normele europene si, in primul rand, interesele cetatenilor, impun folosirea de bitum modificat cu polimeri. Ca om de afaceri cu viziune, Dinu Patriciu a introdus productia de bitum imbunatatit la Rafinaria Vega. De altfel, mai exista un producator in Romania, compania Colas din Mangalia, fapt omis de contestatari. Grija lor e ca pierd obiectul coruptiei. Si, de aceea, vor sa canalizeze mania proletara asupra "oligarhului". Incercand sa-i convinga pe oameni ca trebuie sa ramana fraierii intereselor lor oneroase si sa vrea drumuri proaste, ale caror carpeli sa le plateasca la nesfarsit din buzunarele lor, pentru interesele insatiabile ale (sponsorilor) PD. Asta e realitatea. In caz contrar, patronii asfaltului sau fanii bordurilor ar fi fost ei cei vizionari si i-ar fi luat-o inainte lui Dinu Patriciu, inaugurand linii de productie a bitumului polimerizat. Dar ei s-au invatat sa se imbogateasca pe spinarea populatiei.
Guvernul PNL da o lovitura mortala mafiei asfaltului. Este o revansa meritata in favoarea cetatenilor, exasperati de hartoape, carpeli, borduri, sapaturi pentru onorarii si comisioane. Asfaltul pentru coruptie se inlocuieste cu asfaltul pentru populatie. Utilizarea bitumului imbunatatit garanteaza, in sfarsit, drumuri de durata. Constructia lor va costa doar cu 5 procente mai mult, dar se economisesc 30 de procente la intretinere si reparatii. Cu alte cuvinte, vom scuti 25 de procente cheltuieli de la buget si vom avea drumuri bune pentru opt-zece ani, nu improvizatii pentru un an-doi, ca pana acum. Nu le mai dam bani mafiotilor. Dar avocatul coruptiei, Valeriu Stoica, a cerut demisia ministrului Transporturilor, Ludovic Orban. La randul lui, Radu Berceanu a contestat imbunatatirea drumurilor. PD e disperat.