Conducerea CFR SA se pregateste sa cheltuiasca inutil cåteva sute de mii de euro in vederea selectarii firmei care va intocmi studiul de fezabilitate pentru constructia liniei feroviare Gara de Nord - Otopeni.

Reprezentantii societatilor de consultanta si proiectare in domeniul feroviar ne-au declarat ca acesti bani vor fi aruncati, practic, pe fereastra, avand in vedere ca linia ferata respectiva nu poate fi construita, intrucat traseul sau ar fi in vecinatatea zonei de securitate a doua aeroporturi. In plus, exproprierile de terenuri ar costa statul milioane de euro.
„Banii pentru finantarea studiului vor fi asigurati de la buget, urmand sa fie identificate sursele de finantare pentru executia lucrarii“, a declarat directorul de proiecte din cadrul companiei CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, citat de NewsIn. El a precizat ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012, costurile fiind cuprinse intre 200 si 350 milioane de euro.

„Lucrarea va fi in ceputa intr-un an, maximum doi, iar executia va dura aproximativ un an si jumatate. Estimam ca linia feroviara care va face legatura intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul Otopeni va fi gata in 2012, iar costurile sunt cuprinse intre 250 milioane euro si 350 milioane euro“, a spus Constantin Onoiu.