Dinu Patriciu a atacat ieri dur „mafia drumurilor“ din Romånia, pe care o considera direct raspunzatoare pentru starea proasta a soselelor romånesti. Noul „rege al asfaltului“, cum l-a botezat mass-media, a prezen
Dinu Patriciu a atacat ieri dur „mafia drumurilor“ din Romånia, pe care o considera direct raspunzatoare pentru starea proasta a soselelor romånesti. Noul „rege al asfaltului“, cum l-a botezat mass-media, a prezentat si paleativul: bitumul polimerizat, produs de propria rafinarie.

Aproape nimic din ce s-a construit sau reparat pana acum in Romania in materie de sosele nu este bun, din cauza ca a fost facut de mantuiala de „mafia drumarilor“. Acesta este mesajul pe care Dinu Patriciu, presedintele Grupului Rompetrol, a dorit sa-l transmita firmelor de constructii de drumuri apropiate presedintelui Traian Basescu.

„Companiile care repara si intretin drumurile si care sunt in cardasie cu politicienii nu doresc introducerea bitumului polimerizat, de o calitate mai buna, pentru ca s-ar diminua veniturile lor. Acesti asa-zisi constructori de drumuri nu fac altceva decat sa suga banul public si sa repare cat mai des“, a declarat Patriciu. Atacul sau la adresa „fostilor receptioneri si barmani“, cum i-a numit pe drumari, vine la o zi dupa ce conducerea Companiei de Autostazi a anuntat ca toate drumurile nationale, europene si autostrazile din Romania vor fi construite numai cu bitum polimerizat, de anul viitor. Intamplator sau nu, rafinaria Vega din Grupul Rompetrol a inceput sa produca materialul „minune“ de aproximativ doua luni. Patriciu spune ca a primit deja o comanda de 72 de tone de bitum polimerizat din partea Aeroportului Baneasa. Aceasta este insa doar o mica parte din ceea ce poate sa ofere Rompetrol. „Capacitatea anuala a rafinariei este de 60.000 de tone, ceea ce reprezinta 10% din totalul pietei din acest moment“, a precizat Patriciu. Valoric, drumurile romanesti „inghit“ anual bitum de aproximativ 240 milioane de euro, tinand cont ca tona de material costa in medie 400 de dolari. De anul viitor, valoarea pietei va creste, avand in vedere ca bitumul polimerizat costa cu 20% mai mult decat cel traditional.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.