Proiectul romanesc de retail Akademia Center din Cluj a fost nominalizat la premiile "Mapic 2007" de la Cannes, informeaza agentia de presa NewsIn. Proiectul, o investitie de peste 30 milioane de euro, este pe lista in acest an alaturi de cei mai imp
Proiectul romanesc de retail Akademia Center din Cluj a fost nominalizat la premiile "Mapic 2007" de la Cannes, informeaza agentia de presa NewsIn. Proiectul, o investitie de peste 30 milioane de euro, este pe lista in acest an alaturi de cei mai importanti jucatori de pe piata de retail din lume, in categoria proiectelor de dimensiuni mici si medii. Akademia Center insumeaza 41.000 metri patrati suprafata construita. Din aceasta, 18.000 metri patrati reprezinta suprafata inchiriabila, asa cum a declarat Dan Calin Nistor, directorul general al Nisco Invest, dezvoltatorul proiectului. Lucrarile de constructie vor incepe la finele acestui an si se vor finaliza in anul 2009. Proiectul este dezvoltat pe un teren concesionat de la Consiliul Judetean pe o perioada de 49 de ani. Finantarea provine atat din surse proprii, cat si din fonduri atrase de la banci. Akademia Center va dispune de supermarketuri, galerii de moda, restaurante, o zona de jocuri si divertisment, precum si o parcare subterana cu peste 300 de locuri de parcare. Noul proiect va fi un centru multifunctional, care, pe langa spatiile de retail si servicii, va oferi si spatii de birouri de clasa A, dar si spatii medicale, amplasate la nivelurile superioare.Criteriile de selectie a proiectelor sunt destul de stricteEvenimentul "Mapic 2007" are loc in luna noiembrie la Cannes, in Franta, si aduce in acelasi loc cei mai mari retaileri din lume, creand o adevarata piata internationala pentru proiectele dezvoltate in intreaga Europa. La editia din acest an vor fi prezenti peste 1.900 de retaileri din 67 de tari cu proiecte precum hipermarketuri, centre comerciale, complexuri turistice etc. Criteriile de selectie in cadrul festivalului se refera la dezvoltarea proiectului in corelare cu mediul si cu imprejurimile, impactul asupra orasului si a comunitatii, precum si imbunatatirea si readucerea in prim-plan a unor zone ale orasului, aspectul general al proiectului si crearea unui spatiu comercial eficient care sa raspunda schimbarilor in oferta de produse si in cererea consumatorilor. "Ceea ce a diferentiat Akademia Center de celelalte proiecte de dimensiuni medii existente pe piata a fost impactul creativ deosebit, eficienta cu care s-au realizat dispunerea si partitionarea proiectului, astfel incat sa se obtina un mix de chiriasi optim", a declarat Liana Dumitru, retail broker in cadrul companiei Colliers International, agentul exclusiv al proiectului. Colliers International este un parteneriat de companii de consultanta imobiliara ce opereaza prin 241 de birouri in 54 de tari. Partenerul principal este Colliers Macaulay Nicolls Inc. (CMN), cu sediul in Vancouver, Canada. In Europa Centrala si de Est, Colliers International furnizeaza servicii in Romania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Serbia si Muntenegru. Dezvoltatorul proiectului, compania Nisco Invest, este o societate cu capital integral privat, romanesc, ce activeaza in domeniul dezvoltarii de proiecte imobiliare si face parte dintr-un grup de opt firme prezente pe piata locala incepand cu anul 1990. Anul trecut, grupul de firme a inregistrat o cifra de afaceri de 23,5 milioane de euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.