Uzina Automobile Dacia SA are, inca de dinainte de 1989, o pista de incercare a masinilor, situata in satul Valcele, din apropierea Pitestiului. Initial, autoritatile din acea vreme - in speta, Consiliul de Ministri ai Republicii Socialiste Romania - atribuisera fostei Uzine de Autoturisme Pitesti o suprafata de 21 de hectare de teren, din fondul funciar detinut anterior de Cooperativa Agricola de Productie a comunei Merisani, de care apartine satul Valcele. Potrivit legilor din perioada comunista, a fost ceva cat se poate de legal. Atunci aproape ca nu exista notiunea de proprietate privata. Dupa Revolutie, acum aproximativ 14 ani, primarul de atunci al comunei Merisani, Gheorghe Marin, a atribuit Uzinei Dacia o suprafata de teren de peste 62 de hectare, situate in vecinatatea celorlalte 21 de hectare. Oficiul local de Cadastru si Organizarea Teritoriului Arges a avizat favorabil transferul de proprietate. Astfel ca, incepand din anul 1993, Automobile Dacia SA are in patrimoniu un teren de mai bine de 90 de hectare, unde si-a construit o pista de incercari pentru masinile produse la Mioveni.

Abuzurile incep sa iasa la iveala
Dupa aparitia legilor care reglementau restituirea in natura a proprietatilor confiscate abuziv de statul comunist, Dacia a inceput sa aiba probleme cu pista de la Valcele. Satenii si-au cerut, firesc, pamanturile inapoi.
Astfel ca, pe biroul primarului comunei au inceput sa se adune cererile de acest gen. „Sunt peste 100 de familii din comuna care au detinut diverse suprafete de teren acolo unde acum e pista de incercari a Daciei. Oamenii au venit la primarie sa le dam pamantul inapoi, iar eu nu am cum sa le restitui“, a precizat primarul din Merisani, Mihai Dumitrescu. Unii dintre sateni au dat chiar in judecata primaria, pe motiv ca refuza retrocedarea proprietatii.