Prezent ieri la un forum despre infrastructura rutiera din tara noastra, Marius Sorin Bota, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, a criticat activitatea CNADNR, spunand ca multe rele pornesc din companie.
Prezent ieri la un forum despre infrastructura rutiera din tara noastra, Marius Sorin Bota, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, a criticat activitatea CNADNR, spunand ca multe rele pornesc din companie. Bota s-a aratat nemultumit ca Mihai Grecu (n.r.-actualul presedinte al CNADNR) critica esecul din ultimii trei ani al companiei, desi nu a fost implicat in aceasta perioada. "Factorul politic a determinat sa nu avem autostrazi. Finantarile erau negociate, dar conducerea politica a decis sa abandoneze proiectele", a mai spus Bota. Fostul secretar de stat s-a aratat nemultumit de ideea de a construi autostrazi in functie de traficul inregistrat. El a spus ca autostrazile in sine vor genera traficul. In ceea ce priveste alegerea ofertelor de constructie a autostrazilor, Bota a aratat ca s-a aplicat "principiul celei mai ieftine oferte". "Nimeni nu abordeaza sectorul transporturilor din punct de vedere corect si planificat. Dupa aproape trei ani, se revine la ideea parteneriatelor public-privat, dar de aceasta data contractele se fac la pret dublu. Pozitia dl. Grecu este strans legata de factorul politic". Fostul secretar de stat si-a exprimat nemultumirea ca la capitolul exproprieri au fost implicate prea putine firme de avocatura, mai ales "cele apropiate casei". Referitor la finantarea constructiei drumurilor expres, Bota a spus ca daca acest lucru nu va fi rezolvat ne vom trezi ca suntem eliminati.Mihai Grecu, presedinte CNADNR: "Nu vom construi drumuri expres cu bani de la buget"Intrebat de modul de finantare a drumurilor expres, Mihai Grecu a declarat pentru Curierul National ca s-au alocat bani pentru studiile de fezabilitate de la bugetul de stat, dar finantarea propriu-zisa a acestor tipuri de drumuri va fi facuta cu bani proveniti din afara bugetului de stat. "Nu vom greva bugetul de stat cu bani pentru programul constructiei drumurilor expres", a spus presedintele CNADNR. "Vom sti o suma preliminara dupa ce vom face licitatiile pentru constructia acestor tipuri de drumuri. Licitatiile vor fi facute in sistemul 'design build>>, si practic fiecare companie va veni cu avantajul sau competitiv. Poate vor gasi solutii tehnice sa realizeze mai ieftin proiectul decat s-a propus initial in studiul de fezabilitate". Desi Radu Berceanu mentiona cu ceva timp in urma ca Uniunea Europena este impotriva constructiei drumurilor expres, Mihai Grecu s-a aratat total impotriva acestei afirmatii. "Este o prostie. Nu sunt de acord cu aceasta afirmatie", a spus presedintele CNADNR. Cu toate acestea, nu s-a aratat impotriva finantarii eventualelor proiecte de constructie a drumurilor expres cu fonduri europene. "Nu are nicio legatura una cu alta", ne-a explicat Grecu.Firmele Heider si Inoxa sunt primele pe "lista neagra" a lui GrecuAcum ceva timp in urma, Mihai Grecu spunea ca va intocmi o lista neagra a proiectantilor, consultantilor si constructorilor care au fost contractati pentru construirea Autostrazii Bucuresti - Ploiesti si care nu si-au respectat contractele. Intrebat de aceasta lista, presedintele CNADNR a spus, pentru Curierul National, ca se lucreaza inca la ea. "Primii pe lista sunt Heider si Inoxa (n.r.-firma spaniola de consultanta Inoxa si firma de consultanta Heider). Le-am reziliat contractele, iar acum ne concentram pe consultanti si proiectanti. Acestia fac mai mult rau decat constructorii. Daca ar fi sa fim exigenti, cam 10% dintre consultanti ar ramane in afara listei intocmite de noi", a spus Grecu.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.