Prezent ieri la un forum despre infrastructura rutiera din tara noastra, Marius Sorin Bota, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, a criticat activitatea CNADNR, spunand ca multe rele pornesc din companie. Bota s-a aratat nemultumit ca Mihai Grecu (n.r.-actualul presedinte al CNADNR) critica esecul din ultimii trei ani al companiei, desi nu a fost implicat in aceasta perioada. "Factorul politic a determinat sa nu avem autostrazi. Finantarile erau negociate, dar conducerea politica a decis sa abandoneze proiectele", a mai spus Bota. Fostul secretar de stat s-a aratat nemultumit de ideea de a construi autostrazi in functie de traficul inregistrat. El a spus ca autostrazile in sine vor genera traficul. In ceea ce priveste alegerea ofertelor de constructie a autostrazilor, Bota a aratat ca s-a aplicat "principiul celei mai ieftine oferte". "Nimeni nu abordeaza sectorul transporturilor din punct de vedere corect si planificat. Dupa aproape trei ani, se revine la ideea parteneriatelor public-privat, dar de aceasta data contractele se fac la pret dublu. Pozitia dl. Grecu este strans legata de factorul politic". Fostul secretar de stat si-a exprimat nemultumirea ca la capitolul exproprieri au fost implicate prea putine firme de avocatura, mai ales "cele apropiate casei". Referitor la finantarea constructiei drumurilor expres, Bota a spus ca daca acest lucru nu va fi rezolvat ne vom trezi ca suntem eliminati.Mihai Grecu, presedinte CNADNR: "Nu vom construi drumuri expres cu bani de la buget"Intrebat de modul de finantare a drumurilor expres, Mihai Grecu a declarat pentru Curierul National ca s-au alocat bani pentru studiile de fezabilitate de la bugetul de stat, dar finantarea propriu-zisa a acestor tipuri de drumuri va fi facuta cu bani proveniti din afara bugetului de stat. "Nu vom greva bugetul de stat cu bani pentru programul constructiei drumurilor expres", a spus presedintele CNADNR. "Vom sti o suma preliminara dupa ce vom face licitatiile pentru constructia acestor tipuri de drumuri. Licitatiile vor fi facute in sistemul 'design build>>, si practic fiecare companie va veni cu avantajul sau competitiv. Poate vor gasi solutii tehnice sa realizeze mai ieftin proiectul decat s-a propus initial in studiul de fezabilitate". Desi Radu Berceanu mentiona cu ceva timp in urma ca Uniunea Europena este impotriva constructiei drumurilor expres, Mihai Grecu s-a aratat total impotriva acestei afirmatii. "Este o prostie. Nu sunt de acord cu aceasta afirmatie", a spus presedintele CNADNR. Cu toate acestea, nu s-a aratat impotriva finantarii eventualelor proiecte de constructie a drumurilor expres cu fonduri europene. "Nu are nicio legatura una cu alta", ne-a explicat Grecu.Firmele Heider si Inoxa sunt primele pe "lista neagra" a lui GrecuAcum ceva timp in urma, Mihai Grecu spunea ca va intocmi o lista neagra a proiectantilor, consultantilor si constructorilor care au fost contractati pentru construirea Autostrazii Bucuresti - Ploiesti si care nu si-au respectat contractele. Intrebat de aceasta lista, presedintele CNADNR a spus, pentru Curierul National, ca se lucreaza inca la ea. "Primii pe lista sunt Heider si Inoxa (n.r.-firma spaniola de consultanta Inoxa si firma de consultanta Heider). Le-am reziliat contractele, iar acum ne concentram pe consultanti si proiectanti. Acestia fac mai mult rau decat constructorii. Daca ar fi sa fim exigenti, cam 10% dintre consultanti ar ramane in afara listei intocmite de noi", a spus Grecu.